کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در جمع کشاورزان منتخب استان ؛
الگوی کشت می تواند به حفظ منابع آب و خاک کمک کند  

استاندار کرمانشاه در جمع منتخب کشاورزان استان کرمانشاه گفت؛ بنای کاری ما تداوم برگزاری جلسات با اقشار مختلف و تمرکز بر راهکارها و حل مشکلات است و نشست با منتخبین کشاورزی استان نیز در این راستا ست.

به گزارش خبرنگار ماد، دکتر محمد طیب صحرایی سپس از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خواست کرد مسائل و مشکلات کشاورزان را دسته بندی نموده و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تمرکز بر نقش تشکل ها در توسعه بخش کشاورزی افزود؛ با تقویت تشکل ها در بخش کشاورزی می بایست کشاورزی کرمانشاه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

صحرایی سپس با اشاره به اهمیت حفظ آب و خاک در استان افزود؛ حفظ آب و خاک نیازمند فرهنگ سازی ست و طرح الگوی کشت می تواند به حفظ منابع کشور کمک کند.

وی آنگاه به جنگ اقتصادی دشمنان نظام علیه کشور اشاره کرد و گفت؛ دشمنان نظام می خواستند امنیت غذایی را در کشور ما دچار نقصان کنند اما این حربه با نقش آفرینی کشاورزان و تولیدکنندگان خنثی شد ،گرچه ضررهایی نیز در پی داشت ،اما با تلاش های جمعی مردم، هدف دشمنان نظام محقق نشد.

استاندار کرمانشاه ایجاد زنجیره ها در بخش کشاورزی را مهم برشمرد و گفت؛ تولید بدون در نظر گرفتن زنجیره و صنایع تبدیلی ابتر است ،لذا می بایست زنجیره تولیدات را در اغلب محصولات تشکیل دهیم و مانع از ضرر تولیدکنندگان شویم.

وی آنگاه بر حفظ و ارتقاء مزیت های بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت؛ باید مزیت های بخش کشاورزی استان را ارتقاء دهیم و در این راستا قطعا هدف ما اقتصادی نمودن کشاورزی استان و عبور از کشاورزی معیشتی ست.

استاندار کرمانشاه آنگاه به موضوع تامین آب در بخش کشاورزی و استفاده هدفمند از آن اشاره کرد و گفت؛ کشاورزان بیش از هر قشری قدر نعمات الهی مانند آب و خاک را می دانند و باید همواره در استفاده بهینه از آن پیش قدم باشند .

استاندار کرمانشاه در پایان از کشاورزان کرمانشاهی درخواست کرد موضوع گردشگری کشاورزی را نیز با جدیت دنبال نمایند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا