اجتماعیبین المللخبر ویژهخبر یک

سفیر ایران در قطر:تعدادی از ایرانیان زندانی در قطر به ایران بر می گردند

تعدادی از ایرانیان زندانی در قطر به ایران برمی گردند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه از انتقال تعدادی از ایرانیان زندانی در قطر به تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: سفر قریب الوقوع رییس قوه قضاییه کشورمان به دوحه در دستور کار است.

«حمید رضا دهقانی پوده» افزود: در حال مذاکره و توافق با دولت قطر هستیم و آمار دقیق زندانیان پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تعداد کل ایرانیانی را که در حال حاضر در زندان های قطر حضور دارند ۸۷ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد در ارتباط با مواد مخدر زندانی شده اند.

سفیر ایران در قطر ادامه داد: برای تبادل و انتقال زندانیان به ایران و گذراندن دوره محکومیت، اقدامات خوبی از سوی سفارت جمهوری ایران در قطر صورت گرفته و دو روز پیش نیز (دوشنبه) پس از هماهنگی با مسئولان ذیربط، با ایرانیان زندانی در زندان مرکزی قطر دیدار و گفت وگو کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم.

وی اظهار داشت:‌ در دیدار اخیر با وزیر مشاور در امور کشور قطر نیز ضمن تبریک مسئولیت جدید و طرح برخی از مشکلات هموطنان، خواستار مساعدت ایشان در حل آن شدم.

دهقانی پوده افزود: امیر قطر به دنبال سفر رییس جمهور کشورمان به دوحه ، با انتقال ۲۸ نفر از هموطنان زندانی به کشورمان موافقت کرد.

وی ادامه داد: پیشتر نیز ۱۹ نفر از ایرانیان زندانی در قطر به زندان‌های کشور منتقل شدند و در آینده نزدیک نیز تعدادی دیگر از هموطنان زندانی در قطر، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان‌های کشور انتقال خواهند یافت.

سفیر ایران در قطر اظهار داشت: در این راستا برنامه سفر قریب الوقوع حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» رئیس قوه قضاییه کشورمان را به قطر و دیدار با مقامات این کشور و عقد قراردادها و موافقت نامه‌های حقوقی با دوحه در جریان سفر وی در دستور کار است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا