آخرین خبربین الملل

نیمی از آمریکایی‌ها نگران سپرده‌های خود در بانک‌ها هستند

بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه گالوپ، در مجموع ۴۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی نگران امنیت سپرده‌های بانکی خود هستند.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد افراد نگران از سیستم بانکی آمریکا به دو گروه تقسیم می‌شوند. اولین گروه که شامل ۱۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی است، از ایمنی سپرده‌های بانکی خود «بسیار نگران» هستند و گروه دیگر شامل ۲۹ درصد از شرکت کنندگان است که اعلام کرده اند «نگرانی متوسطی» در این خصوص دارند.

این نظرسنجی که در ماه آوریل در سراسر آمریکا انجام شد و حداقل هزار نفر در آن شرکت کردند، نشان داد که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان «نگران» و تقریباً ۲۰ درصد از آن‌ها «بسیار نگران» پول خود در بانک‌ها هستند.

نگران‌ترین گروه‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، جمهوری‌خواهان، مستقل‌ها، اقشار متوسط و پایین‌تر و افراد بدون مدرک دانشگاهی هستند.

همچنین، ۵۵ درصد از جمهوری‌خواهان و ۵۱ درصد از مستقل‌ها در این نظرسنجی اعلام کردند که نگرانی متوسطی از امنیت سپرده‌های خود در بانک‌ها دارند. از سوی دیگر تنها ۳۶ درصد از دموکرات‌ها در خصوص امنیت پرده‌های خود در بانک‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

توجه به این نکته ضروری است که این نظرسنجی پس از فروپاشی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر و قبل از ورشکستگی بانک فِرست‌ریپابلیک در اواخر ماه آوریل صورت گرفت.

تحلیلگران گالوپ به این نتیجه رسیدند که سطح نگرانی مردم در حال حاضر با نگرانی آن‌ها در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی برابری می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا