بین المللخبر ویژهخبر یکسیاست کلان

امیر آشتیانی: آماده کمک به توسعه زیرساخت صنایع دفاعی سوریه هستیم

امیر آشتیانی: آماده کمک به توسعه زیرساخت صنایع دفاعی سوریه هستیم

رئیس ستاد ارتش سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ماد، امیر آشتیانی در این دیدار با گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید مبارزه با تروریسم و امنیت مردم سوریه و منطقه، اظهار کرد: مناسبات دو کشور یکی از بهترین دوره‌های تاریخی خود را تجربه می‌کند چراکه این مناسبات علاوه بر اینکه حاصل یک پیمان راهبردی است، برآمده از یک پیمان برادرانه محسوب می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه سفر اخیر رئیس‌جمهوری ایران به دمشق و استقبال دولت و ملت سوریه حاکی از مناسبات عمیق دوجانبه است، گفت: این سفر و توافقات آن و همچنین موضوعاتی که اینجانب با وزیر دفاع سوریه در مسکو و دمشق مطرح کردیم در دستور کار و پیگیری مستمر قرار دارد.

آشتیانی با بیان اینکه نظام بین‌الملل به دلیل سیال‌بودن تحولاتش به طور دائم در حال دگردیسی و تغییر است، یادآور شد: این تغییرات همه کشورهای جهان و از جمله منطقه ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و کشوری موفق است که قبل از شروع تحولات و تغییرات، آن را پیش‌بینی، تحلیل و متناسب با آن سیاستگذاری کرده باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دولت و حمایت مردم سوریه از نظام سیاسی این کشور، همراه‌نشدن بسیاری از کشورها با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه امریکا را نشانه‌ای از افول قدرت نظام سلطه دانست و اظهار کرد: اذعان و تاکید کشورهای منطقه به قابل‌حذف نبودن نقش دولت سوریه از ترتیبات منطقه‌ای نمایانگر قدرت حقیقی سوریه و پیروزی بر توطئه دشمنان به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی است.

وزیر دفاع با اشاره به اجلاس اخیر مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در نشست‌ها و مجامع بر اصولی از جمله خروج کلیه اشغالگران، مبارزه با تروریست‌ها و احترام به اعمال حاکمیت دولت سوریه بر تمامیت ارضی خود تاکید کرده است.

آشتیانی با تاکید بر برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی- فنی بین دو کشور گفت: اطمینان داشته باشید، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در دوران نبرد با تروریسم در کنار نیروهای مسلح سوریه بود، اینک پس از دوران جنگ نیز آمادگی دارد از ظرفیت‌ها و توان خود در راستای بازسازی و کمک به توسعه زیرساخت صنایع دفاعی سوریه استفاده کند.

سرلشکر عبدالکریم محمد ابراهیم رئیس ستاد ارتش جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه رهبری، دولت و ملت ایران گفت: جایگاه امروز سوریه حاصل فداکاری و پایمردی مشترک دو کشور در مقابله با تروریسم و جلوگیری از گسترش این پدیده شوم در سایر کشورهای منطقه و جهان است و سوریه هیچگاه مساعدت و همکاری دوستان حقیقی خود را از یاد نمی‌برد.

وی همچنین بر ارتقا و گسترش روابط دو کشور در همه سطوح به ویژه تعاملات در حوزه نظامی و دفاعی تاکید کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا