تهرانحوادثخبر ویژهخبر یک

برخورد قاطع با ساختمان های ناایمن پایتخت

لیست مالکان ساختمان های ناایمن پایتخت تا پایان اردیبهشت ماه به دادستانی ارائه می شود

ارائه لیست مالکان ساختمان‌های ناایمن پایتخت به دادستانی تا پایان اردیبهشت
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از ارائه لیست مالکان ساختمان‌های ناایمن پایتخت به دادستانی تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت کاهش یافته است.
به گزارش ماد، مهدی بابایی با اشاره به کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت به ۹۹ واحد، اظهار کرد: برآورد ما این بود که بر اساس پیگیری‌هایی که مدیریت شهری انجام می‌دهد به کمتر از ۱۰۰ مورد ساختمان ناایمن برسیم که این رقم حاصل شد.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بر اساس برنامه چهار ساله چهارم توسعه شهرداری باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی ۱۲۹ ساختمان بحرانی تعیین تکلیف شوند و به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌ها این عدد به نتیجه برسد.
بابایی با بیان اینکه هدف مدیریت شهری به هیچ عنوان پلمب نبوده، بلکه ایمن‌سازی را در نظر داشته است، یادآور شد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران آخرین اقدام سلبی که شهرداری می‌تواند انجام دهد، پلمب است.
وی ادامه داد: پس از اخطار به ساختمان‌های ناایمن، قطع انشعابات انجام می‌شود و تا امروز تنها دو یا سه مورد پلمب داشتیم که در منطقه ۱۱ بوده و مربوط به مالکینی است که هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انشعابات ساختمان‌های ناایمن در تعامل با دادستانی قطع می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکین جدیت شهرداری در برخورد با ساختمان‌های ناایمن را متوجه می‌شوند، اغلب نسبت به ایمن سازی اقدام می‌کنند.
بابایی اعلام کرد: قرار بر این شده که سازمان آتش‌نشانی تا پایان اردیبهشت ماه، اسامی مالکینی را که به هیچ‌وجه اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به دادستانی ارسال کند تا قوه قضاییه نیز اقدامات لازم را برای الزام مالکین به ایمن سازی انجام دهد.
وی با بیان اینکه ۳۳ هزار ساختمان در تهران در دسته‌بندی بحرانی، پرخطر، میان خطر و کم خطر قرار دارند، یادآور شد: ۱۲۹ ساختمانی که بارها از آن نام برده شده در وضعیت بحرانی بودند و تمام این ساختمان‌ها در اولویت اول ایمن‌سازی هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا