اقتصادیبین المللخبر ویژهخبر یک

پهلوگیری کشتی های ایرانی در چین بامشکلات زیادی همراه است

معاون سازمان بنادر : اطلاعات پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر چین محرمانه است

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اطلاعات مربوط به پهلوگیری و تردد کشتی‌های ایرانی در بنادر چین محرمانه است.
علی نازی، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اظهارات برخی از صاحبان بار مبنی بر اینکه کشتی‌های ایرانی امکان پهلوگیری در بنادر خصوصی چین را ندارند و تنها امکان پهلوگیری در بنادر دولتی چین برای کشتی‌های ایرانی فراهم است، اظهار داشت: این اطلاعات محرمانه است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر به غیر از نفتکش‌های ایرانی، کشتی‌های تجاری هم در آب‌های بین المللی با اسکورت تردد دارند، گفت: اسکورت کشتی‌های تجاری با توجه به بار کشتی و خطوط تردد آن کشتی به لحاظ مساله حضور دزدان دریایی در برخی از نقاط انجام می‌شود. اما اسکورت از سوی سازمان انجام نمی‌شود و خود آن خط کشتیرانی با توجه به ریسک‌های احتمالی اسکورت را عهده دار می‌شود.
به گزارش ماد، از آنجایی که چین اکثر بنادر و پایانه‌های اصلی را به ویژه حوزه کانتینری را به بخش خصوصی و شرکت‌های خارجی واگذار کرده است، اپراتورهای شرکت‌های خصوصی هم به دلیل تحریم‌ها به کشتی‌های ایرانی اجازه پهلوگیری در این بنادر را نمی‌دهند از این رو کشتی‌های ایرانی تنها مجاز به پهلوگیری در بنادر تحت راهبری کاملا دولتی چین هستند که اکثر این بنادر از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار نیستند و زمان تخلیه و بارگیری را افزایش پیدا می‎کند. همچنین پهلوگیری در این بنادر، مسافت و زمان تردد کشتی‌ها را هم افزایش می‌دهد و همین عوامل باعث افزایش هزینه خطوط کشتیرانی می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا