آخرین خبراقتصادیبین المللخبر ویژه

مقدمات توسعه ده میدان نفتی و گازی با شرکت های روسی انجام شده است

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۱۰ میدان نفتی و گازی مقدمات توسعه آن توسط شرکت‌های روس حل‌وفصل شده و وارد فاز قراردادی شده است، افزود: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، گمرک و … نیز قراردادهایی امضا شد.

به گزارش ماد، جواد اوجی امروز در حاشیه امضای ۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های ایران و روسیه گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی که از بزرگترین نمایشگاه‌ها است که امروز با حضور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰۰ شرکت ایرانی و بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی حضور دارند، ادامه داد: شرکت‌های روسیه نقش پررنگی در نمایشگاه امسال دارد.

اوجی تاکید کرد: امروز بازدید از بعضی از سالن‌ها و غرفه‌ها را داشتیم هم شرکت‌های روسی و هم شرکت‌های ایرانی برای ساخت تجهیزات صنعت نفت داشتیم.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های خوبی در نفت و گاز دارند، گفت: تصمیمات همسو در اوپک پلاس داریم و در دولت سیزدهم پیرو جلسات روسای جمهور در توسعه روابط به‌ویژه نفت و گاز و صنایع نفت و پتروشیمی تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: ایران و روسیه از کشورهای بزرگ منطقه هستند و هر دو تحریم هستند و ظرفیت خوبی برای همکاری مشترک دارند و با پشتیبانی یکدیگر می‌توانیم این تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: پیرو جلسه کمیسیون مشترک شانزدهم از دیروز با حضور نمایندگان از وزارتخانه‌های دو کشور جلساتی داشتیم که به امضای قرارداد و تفاهم‌نامه منجر شد.

وی افزود: در این جلسات،‌مصوبات کمیسیون مشترک در تمامی حوزه‌ها بانکی، تجاری، گمرک، انرژی و بحث خط راه‌آهن رشت- آستارا و … پیگیری شد.

اوجی گفت: در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی قراردادهای خوبی با شرکت‌های توانمند روسی داریم و بعضی از قراردادها به پیشرفت خوبی داشته و برخی قراردادها به تولید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میدان نفتی و گازی دیگر نیز در این سفر مقدمات توسعه آن توسط شرکت‌های روس حل‌وفصل شده و وارد فاز قراردادی شده است، افزود: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، گمرک و … نیز قراردادهایی امضا شد.

وزیر نفت تاکید کرد: ایران و روسیه در اوپک پلاس نظرات مشابه دارند و با تصمیمات خوب تنظیم بازار نفت روند خوبی گرفته است. در کمیته مشترک قیمت نفت نیز چند ماهی است جلسات مشترکی داریم و در مورد قیمت نفت در منطقه به تفاهم می‌رسیم.

وی ادامه داد: به‌زودی بحث سواپ فراورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌های شمال ایران بین دو کشور پیگیری خواهد شد.

اوجی تاکید کرد: با شرکت گس پروم روسیه نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه داریم که وارد فاز قراردادی شده و در چند ماه آینده قراردادهای آن امضا خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا