آخرین خبرپزشکی

مقایسه هزینه های درمان ناباروری در دنیا و ایران

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، با عنوان این مطلب که درمان ناباروری در دنیا گران است، گفت: روش حمایت بیمه ها از زوج های نابارور در کشور باید اصلاح شود.
به گزارش ماد، محمدرضا صادقی رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا وابسته به جهاد دانشگاهی، روز شنبه در نشست خبری پویش حمایت از زوج‌های نابارور، افزود: مرکز ابن سینا به عنوان یک مرکز علمی، وابسته به جهاد دانشگاهی، توانسته اقدامات خوبی در زمینه درمان ناباروری و حمایت از زوج‌های نابارور انجام دهد.
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در کشور، ادامه داد: ارائه خدمات به روز و استاندارد و با کیفیت، از اولویت‌های مرکز ابن سینا است که باعث اقبال زوج‌های نابارور به این مرکز شده است.

صادقی گفت: درمان زوج‌های نابارور، باید مورد توجه حاکمیت و دولت قرار گیرد.

وی افزود: انتخاب ایران برای درمان ناباروری از سوی بیماران خارجی، نشان می‌دهد که خدمات با کیفیتی در زمینه درمان زوج‌های نابارور ارائه می‌شود.

علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: نرخ موالید در کشور به دلایل مختلف پایین است.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد، ازدواج باید در سنین جوانی صورت بگیرد تا بتوان به افزایش موالید امیدوار بود.

صادقی گفت: باید به دنبال کنکاش کاهش نرخ موالید و بالا بودن سن ازدواج در کشور باشیم که دلایل گوناگونی دارد.

وی افزود: ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم و تعداد سیکل‌های درمان ناباروری، ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار سیکل است.

صادقی گفت: تقریباً همه زوج‌های نابارور میل دارند فرزند داشته باشند و باید برای این قبیل زوج‌ها، شرایطی فراهم شود که بتوانند صاحب فرزند شوند.

وی افزود: درمان ناباروری در دنیا گران است ولی در کشور ما ارزان است.

صادقی تبار با عنوان این مطلب که هزینه درمان ناباروری در دنیا بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار است، گفت: این هزینه در کشورهای منطقه بین ۵ تا ۶ هزار دلار است و در کشور ما ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه دارد که بخش زیادی از این هزینه‌ها نیز پوشش بیمه‌ای دارد.

وی افزود: متأسفانه روش حمایت بیمه‌ها از زوج‌های نابارور به گونه‌ای نیست که باعث میل و رغبت آنها به درمان ناباروری شود؛ لذا لازم است در این زمینه هوشمندانه برنامه ریزی کنیم‌.

صادقی تبار در ارتباط با روند اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور، گفت: متأسفانه بودجه‌ای که برای اجرای این قانون اختصاص یافته بود، به درستی برنامه ریزی نشد.

وی افزود: جوانی جمعیت با آموزش حاصل نمی‌شود و لازم است به سایر مؤلفه‌ها توجه شود.

صادقی تبار ادامه داد: در بحث پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری هم باید اصلاحاتی صورت بگیرد. به مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد دادیم که به زوجین نابارور بگوییم هر جا دوست دارید مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید و بیمه‌ها بلافاصله پول را به حساب مرکز درمان ناباروری واریز کنند.

وی افزود: این پیشنهاد به آسانی با یک نرم افزار قابلیت اجرایی دارد و اینگونه نیست که بیمه‌ها نگران هدررفت اعتبارات باشند.

صادقی تبار گفت: بیمه‌ها بایستی در روش پرداخت پول به مراکز درمان ناباروری تجدیدنظر کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا