علم و تکنولوژيعلمی و فناوری

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد؛ ضرورت بکارگیری توان دانشگاه برای تمرکز در زمینه های هوشمندسازی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به طور قطع یکی از زمینه های راهبردی که دانشگاه باید تمام توان خود را بکار ببندد، “هوشمندسازی” است.
به گزارش ماد، دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه در برنامه دانشگاه موضوع هوشمندسازی اولویت است، گفت: به طور قطع یکی از زمینه‌های راهبردی که دانشگاه باید تمام توان خود را بکار ببندد هوشمندسازی است.
وی با بیان اینکه دنیا با قدرت سرسام آوری در زمینه هوشمندسازی پیش می‌رود، گفت:‌ در حال حاضر هم رقابت بین چین و امریکا بر سر هوشمندسازی و … است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: آینده از آن کسانی است که در زمینه هوشمندسازی قدرتمندتر باشند و توانایی بیشتری پیدا کنند؛ بنابراین با توجه به این موضوع بنا داریم که دانشگاه در زمینه های آموزش، فناوری و پژوهش به سمت هوشمندسازی حرکت کند.
دکتر قدسی پور در ادامه با بیان اینکه همه کشورها، ملتها و دولتها به طور عادی یک حرکتی در این جهت دارند، تاکید کرد: طی چندسال اخیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تمرکز زیادی برای ورود به این مسئله داشته است.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرد، گفت: باید همت کنیم جهت گیری و تشویق ها را در زمینه هوشمندسازی بیشتر کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه اظهار داشت: بامسئولان صحبت کردیم تا در قالب برنامه راهبردی آموزش، پژوهش و فناوری دانشگاه را به سمت هوشمند سازی سوق دهیم.

وی افزود: کشورهای همسایه در زمینه دانشگاه های هوشمند فعالیت می کنند و ما نیز باید در این زمینه به خوبی ورود کنیم.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی تاکید کرد: ما زمینه های مختلفی در دانشگاه داریم چون باید مطالبه گر باشیم تا اول دانشگاه بعد کشور را با سرعت بیشتر در زمینه هوشمندسازی پیش ببریم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا