بین المللخبر ویژهخبر یکسیاست کلان

واکنش کنعانی به اظهارات اخیر زلنسکی علیه ایران؛
ادعاهای اوکراین، با هدف جلب بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی غرب

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تکرار ادعاهای واهی رئیس جمهور اوکراین علیه ایران، هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است و با هدف جلب بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی صورت می‌گیرد.

به گزارش ماد، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، آن را فرافکنی به منظور انحراف افکار عمومی و نمایشی سیاسی توأم با ادعاهای بی‌اساس توصیف کرد و آن را بی‌ارزش دانست.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است و از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریعترین زمان ممکن تاکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.

وی تاکید کرد: تکرار ادعاهای واهی رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ادعاها و نمایش‌های سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران، واقعیت‌های جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد، به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات کارشناسی با اوکراین اشاره کرد و افزود: طفره رفتن طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی با طرف ایرانی به منظور بررسی ادعاها، مؤید بی‌پایه بودن آنها و وجود اهداف و انگیزه‌های خاص سیاسی در ورای اینگونه اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا