خبر ویژهخبر یکدولتسیاست کلان

رئیسی به وزارت خارجه برای برقراری ارتباط سیاسی با مصر دستور اکید داد
معرفی وزیر پیشنهادی صمت

دستور رییسی به وزارت خارجه برای برقراری ارتباط سیاسی با مصر/معرفی وزیر پیشنهادی صمت
دستور رییسی به وزارت خارجه برای برقراری ارتباط سیاسی با مصر/معرفی وزیر پیشنهادی صمت
سخنگوی دولت از دومین دور سفر استانی هیات دولت و رییس‌جمهور در انتهای هفته آینده به استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش ماد، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با تشکر از نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به گزینه دولت برای وزارت آموزش و پرورش ، اظهار کرد: برای تصدی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مهندس علی آبادی از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد سفر سلطان عمان به ایران بودیم.در چهار حوزه انرژی، بهداشت، حمل و نقل و تجارت توافق‌های خوبی حاصل شد.
وی افزود: آزادی اسدالله اسدی خبر بسیار خوشی بود. از قوه قضاییه و مجلس برای تهیه لایحه استرداد محکومان با بلژیک تشکر می کنم.البته نحوه برخورد ایران و بلژیک نمونه خوبی برای بررسی ادعای رعایت موازین حقوق بشری است و نشان می دهد چه کسانی حقوق بشر را رعایت می کنند.
سخنگوی دولت هم‌چنین گفت: پنجمین سفر استانی دور دوم در انتهای هفته آینده به استان آذربایجان شرقی در پیش است.
وی گفت: برنامه هفتم توسعه نهایی شده و پس از اعمال پیشنهادات اصلاحی در اولین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری امسال با دو دهم درصد کاهش مواجه شده که انتظار کاهش بیشتر می‌رود. در چهار استان نرخ بیکاری به یک‌رقمی رسیده و در۲۳ استان نرخ بیکاری یک رقمی است.صادرات کشور در دو ماه اول سال نسبت به سال گذشته حدود پنجاه درصد به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه افزایش داشته است.

مدیران با مادران شاغل همکاری داشته باشند
بهادری جهرمی در پاسخ به این پرسش که احتمال تغییر ساعات اداری وجود دارد؟ گفت: ساعت کاری در این ایام در سال گذشته هم از ساعت۷ آغاز می‌شد. مطابق قانون مجلس تغییر ساعت رسمی نداشتیم .مشکلی برای ارائه خدمات وجود ندارد. ساعت کاری ۶ صبح برای۱۵ خرداد تا۱۵ شهریور است و بیشتر مادران شاغل در آموزش و پرورش مشکلی ندارند. آمار مادران شاغل در سایر ادارات محدود است و می‌شود این افراد ساعت خود را شناور کنند. از مدیران می‌خواهم با مادران شاغل همکاری داشته باشند. باید در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم و دولت این کار را از خود شروع کرده و وزارت نیرو هم مشوق‌های خوبی در نظر گرفته است.
عمده توجه دولت برای توسعه استان‌های محروم ومرزی بوده است
وی درباره آخرین وضعیت حل مشکل آب مردم سیستان و بلوچستان، گفت: عمده توجه دولت برای توسعه استان‌های محروم ومرزی بوده است. در ۱۸ ماه ابتدای دولت، رتبه اول تخصیص بودجه مخصوص سیستان و خوزستان بوده است. نگاه دولت ایجاد عدالت در پیشرفت استانی و کاهش فاصله طبقات اجتماعی دولت بوده است.راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جمله احداث چاه عمیق،تنظیم آب چاه نیمه‌ها، طرح انتقال آب از دریای عمان، پیگیری حقابه انجام شده تا مشکل آب را حل کنیم.
دستور رییس‌جمهور به وزارت خارجه برای برقراری ارتباط سیاسی با مصر
وی درباره امکان برقراری ارتباط سیاسی با مصر بیان کرد: دولت آماده توسعه روابط با مصر است. پس از فرمایش رهبری، رییس‌جمهور به وزارت خارجه دستور داده‌اند که اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا