آخرین خبرکرمانشاه

آغاز ساخت درمانگاه خسروی با ۲ هزار متر مربع زیربنا برای زوار اربعین

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: این دانشگاه برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی (ع) ساخت مرکز بهداشتی، درمانی خسروی با ۲ هزار متر مربع مساحت و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار را آغاز کرده است.

به گزارش ماد ، «قباد محمدی» افزود: درمانگاه خسروی حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اربعین امسال حتماً یک طبقه آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: امسال همچنین برنامه های اجرا شده پارسال را با قدرت و توان بیشتر اجرا خواهیم کرد و افزایش تعداد تیم‌های فوریت‌های پزشکی و افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال به جزء ساخت مرکز بهداشتی درمانی خسروی، درمانگاه سیار نیز در منطقه برای سرم درمانی افراد در معرض گرمازدگی راه اندازی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: از هفته گذشته ذخیره‌سازی مناسبی از سرم برای اربعین انجام دادیم که سرم باتوجه به گرمای هوا بیشترین دارویی است که در این ایام مورد نیاز خواهد بود.
محمدی تاکید کرد: در فعالیت‌های بهداشتی نیز تمام موکب‌ها مورد نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار می گیرند.
وی یادآور شد: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجموع حدود ۷۰ میلیارد تومان برای پوشش درمانی و بهداشتی زواری که از استان کرمانشاه عبور کردند، هزینه کرد.

به گفته وی، این هزینه شامل تمام مسافرانی که به مرز خسروی رفته اند و زوار دیگری که برای رسیدن به سایر مرزها از محورهای مواصلاتی استان استفاده کرده اند، می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این هزینه‌ها مربوط به تامین داروی مورد نیاز، پرسنل، پزشکان متخصص، اسکان متخصص و پزشکان مستقر در مرز و جاده‌های مواصلاتی است.
وی همچنین افزود: پارسال عمده مشکل ما در منطقه صفر مرزی بود که به دلیل ۲۴ ساعته نبودن مرز و ظرفیت پایین طرف عراقی برای پذیرش زوار ایرانی و شلوغی مرز، بیشترین مورد گرمازدگی در مرز خسروی را داشتیم ولی همکاران ما درمان های دارویی و سرم درمانی و ویزیت را برای بیماران انجام دادند و خوشبختانه یک نفر فوتی هم نداشتیم.
ساخت درمانگاه خسروی با ۲ هزار متر مربع زیربنا برای زوار اربعین آغاز شده است
سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین از مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلی شدند که طبق پیش بینی مسوولان این تعداد امسال قرار است به ۲ برابر برسد.
مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا