آخرین خبرعلم و تکنولوژي

برنامه صندوق نوآوری برای رشد تولید دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در راستای تحقق شعار سال بسته جدیدی برای رشد تولیدات محصولات دانش بنیان آماده کردیم و پیش بینی ما این است که رشد فروش ۱۰۰ همتی دانش بنیان ها را داشته باشیم.
محمد صادق خیاطیان درباره برنامه صندوق برای افزایش تولید دانش بنیان با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای حضورم در صندوق نوآوری، یکی از برنامه‌های محوری، برنامه ریزی برای تحقق شعار سال با برش دانش بنیانی بوده است.

خیاطیان ادامه داد: موضوع رشد تولید محوری است که در حوزه دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و صندوق نوآوری به عنوان متولی اصلی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند نقش آفرینی جدی داشته باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای رشد تولید بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شعار مهار تورم و رشد تولید، بسته‌ای را برای رشد تولید محصولات دانش بنیان آماده کرده ایم و بر این اساس پیش بینی شده به شرط فراهم شدن زمینه‌ها، شاهد رشد ۱۰۰ هزار میلیاردی در زمینه فروش محصولات دانش بنیان باشیم.

وی به جزئیاتی از این بسته اشاره کرد و گفت: به طور مثال هزار شرکت کوچک و متوسط sme دانش بنیانی که با تزریق سرمایه در گردش می‌توانند رشد ۲ برابر یا ۳ برابری محصولات داشته باشند، شناسایی شده اند.

خیاطیان خاطرنشان کرد: مثالی دیگر اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان هستند که با اضافه کردن ماشین آلات جدید می‌توانند رشد تولید داشته باشند، چون بازار تشنه محصولات آن هاست و ظرفیت خوبی برای ارتقای آنها وجود دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از برنامه صندوق برای صادرات محصولات دانش بنیان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در حوزه صادرات شرکت‌های دانش بنیان نیز بسته‌های خوبی برای آن دسته از شرکت‌هایی که می‌توانند صادرات داشته باشند، در نظر گرفته ایم.

وی همچنین سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های دوره جدید هیأت عامل صندوق برشمرد و گفت: با ابزارهای جدید مالی به خصوص استفاده از ابزارهای بازار سرمایه می‌توان، حمایت‌های متنوعی را از شرکت‌های دانش بنیان و در ادامه افزایش تولید آنها داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا