آخرین خبراجتماعیخبر ویژهخبر یک

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مساله تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی اواخر سال گذشته مصوب شد، اما به دلیل آنکه سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال ۱۴۰۲ موکول شد.

به گزارش ماد، «سید احسان خاندوزی» امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اساساً رشد اقتصادی پایدار بدون تامین مالی پایدار و رفع مشکلات موجود در تامین مالی کشور حاصل نخواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه صنعت مالی بهترین فرصت است که در این نمایشگاه بازیگران مهم شبکه بانکی کشور، بازار سرمایه ایران و نیز بیمه‌های مهم کشور حضور دارند و در آن ضمن معرفی محصولات و ابزارهای جدید خود، فرصت‌هایی را برای شبکه تولیدی صنعتی، معدنی کشور و نیز شرکت‌های دانش بنیان را فراهم می‌کند.

خاندوزی گفت: شرکت‌ها در نمایشگاه امسال تقریباً ۲ برابر سال گذشته حضور پیدا کردند، این امر نشان دهنده استقبال ویژه‌ای است که از نمایشگاه ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا نهادهای تنظیم‌گر مانند شبکه بانکی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را مکلف کنیم تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این فرصت می‌تواند کمکی برای بازارهای مالی باشد که با موانع و چالش‌هایی روبرو هستند، گفت: شبکه بانکی کشور، بازار سرمایه و بیمه باید این موانع را شناسایی کنند تا بتوان ضمن رفع آنها، رضایتمندی فعالان اقتصادی را برای مشارکت بیشتر مردم در فضای عادلانه فراهم کنیم.

خاندوزی بیان کرد: شفافیت از ابتدا شعار وزارت اقتصاد بود که آن را در عمل پیاده کردیم.

وزیر اقتصاد به آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و افزود: مساله تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی اواخر سال گذشته مصوب شد اما به دلیل آنکه سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال ۱۴۰۲ موکول شد.

وی با بیان اینکه مجلس مصوب کرد در قانون بودجه ۱۴۰۲ این فرصت ادامه پیدا کند، گفت: امیدواریم آیین‌نامه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ در مورد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نسبت به سهام عدالت به‌زودی مصوب شود و میزان سهام عدالت که به افراد اختصاص می‌یابد اعلام خواهد شد.

خاندوزی به همکاری اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: در حوزه مبادلات مالی، بانکی، تسویه‌های بین‌المللی و مسایل ارزی با شرکای راهبردی کشور که مورد تاکید رییس جمهور است به توافقات خوبی دست پیدا کردیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این توافقات بین پیام‌رسان‌های کشورها، شبکه تسویه‌های مالی ایران و شرکای راهبردی به اجرا رسید؛ اما به دلیل ملاحظات تحریمی درخواست شده تا جزییات آن منتشر نشود و در شرایط امن بدون آنکه از سمت ایالات متحده مورد آسیب قرار بگیرد این مسیر و روند ادامه پیدا کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا