اخبار استان هاهمدان

رفع نقص رایگان موتورخانه‌های معیوب توسط شرکت ملی گاز

استاندار همدان گفت: شرکت ملی گاز موتورخانه‌های ساختمان ادارات و اماکن دستگاه‌های دولتی و منازل مسکونی که دارای نقص است و باعث آلایندگی می‌شود را به صورت رایگان رفع اشکال می‌کند و تعمیرات لازم را انجام می‌دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ی کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان همدان بیان داشت: مشکلات ترافیکی یکی از دلایل اصلی آلایندگی و آلودگی هواست و مدیریت شهری باید به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی نسبت به وظایف ذاتی و عدم توجه به سلامت مردم از سوی هیچ فرد یا دستگاهی قابل پذیرش نیست، یادآور شد:یکی از وظایف ذاتی حوزه مدیریت شهری نصب، راه‌اندازی و تجهیز دوربین‌ها به سامانه سیمفا است تا بتوانند خودروهایی که باعث آلایندگی می‌شوند، را رصد کنند و از تردد آنها جلوگیری نمایند.

استاندار همدان افزود : از بهمن‌ماه سال گذشته که به منظور کاهش و کنترل آلودگی هوا، طرح تردد زوج و فرد خودروها در همدان اجرایی شد، مقرر گردید شهرداری اقدامات لازم جهت نصب دوربین‌های پایش را انجام دهد ولی با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز این مهم به طور کامل به سرانجام نرسیده است که می طلبد این مهم تسریع شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد :خوشبختانه اعتباراتی از سفر رئیس‌جمهور محترم ابلاغ شده که بخشی از آن را برای مسائل زیست محیطی و پایش آلایندگی‌ها اختصاص دادیم اما این موضوع رافع مسئولیت دیگر بخش‌ها از جمله مدیریت شهری نیست و همه باید با حساسیت بالا به این مهم که با سلامت مردم در ارتباط است، اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: شرکت ملی گاز موتورخانه‌های ساختمان ادارات و اماکن دستگاه‌های دولتی و منازل مسکونی که دارای نقص است و باعث آلایندگی می‌شود را به صورت رایگان رفع اشکال می‌کند و تعمیرات لازم را انجام می‌دهد.

استاندار همدان در پایان تامین اعتبار برای تجهیز اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست به تجهیزات پایش آلایندگی را جمله اقدامات دولت مردمی و انقلابی ایران قوی عنوان کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا