آخرین خبر

گسترش فرهنگ کتابخوانی مسیر توسعه را هموار می سازد

استاندار سمنان با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی مسیر توسعه را هموار می سازد،گفت: استقرار کتابخانه های سیار در پارک ها و بوستان ها ازبرنامه‌های هدفگذاری شده در سطح استان است که به منظور دسترسی آسان مردم، مسافران و زائران به کتاب در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ماد _ سید محمد رضا هاشمی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان بیان داشت: نرخ با سوادی استان بالاتر از میانگین کشوری است که این مهم نشان از این دارد که مردم استان برای بحث کتاب و کتابخوانی اهمیت خاصی قائل هستند.

 

وی ادامه داد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حامی مؤلفین، مترجمین و نویسنده ها در سطح استان هستیم.

 

هاشمی خاطر نشان کرد: در حوزه کتابخانه های مشارکتی در سطح استان همکاری بسیار خوبی از سوی دانشگاه ها، حوزه علمیه و خیرین در قالب نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد.

 

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: توسعه کمی و کیفی کتابخوانی و سرانه مطالعه بر اساس نیاز استان و جامعه در بخش های مختلف از سیاست هایی است که در جهت تحقق آن می کوشیم.

 

وی همچنین تصریح کرد: استقرار کتابخانه های سیار از دیگر برنامه‌های هدفگذاری شده در سطح استان است که به منظور دسترسی آسان مردم و همچنین مسافران و زائران به کتاب، جاگذاری این مهم بویژه در پارک ها و بوستان ها در برنامه است.

 

استاندار سمنان گفت: از نظر کیفی و کمی باید بهترین مکان ها با استفاده از بهترین امکانات رفاهی و آسایشی برای استفاده کتابخوانان در سطح کتابخانه های عمومی استان در نظر گرفته شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا