آخرین خبرمرکزی

۸ مأموریت استاندار مرکزی به فرمانداران/از تمرکز بر اولویت‌ها تا جوانی جمعیت

استاندار مرکزی با اشاره به ۸ مأموریت فرمانداران در سال ۱۴۰۳ پرداختن به مسائل اولویت‌دار، ارتباط با مردم، همدلی و هم‌افزایی با نمایندگان، پیگیری پروژه‌های سفر دولت، موضوع مسکن ملی، جوانی جمعیت، بسیج ظرفیت‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی و تقویت اردوهای دانش‌آموزی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ماد _ نشست فصلی فرمانداران استان مرکزی با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل ستادی استانداری روز سه‌شنبه برگزار شد.

استاندار مرکزی در این نشست با اشاره به مأموریت فرمانداران در زمینه‌ی برگزاری امتحانات نهایی اظهار کرد: امسال در سه پایه و طی ۲۸ روز برگزاری امتحانات نهایی را خواهیم داشت که طبق ابلاغیه‌ی وزیر محترم کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نقش بسیار مهمی در برگزاری این آزمون دارند چراکه مجری این کار نه صرفاً آموزش‌وپرورش بلکه مجموعه‌ی دولت است.

 

فرزاد مخلص‌الائمه ادامه داد: این طرح واقعاً به عدالت آموزشی نزدیک است و سال گذشته برای اولین بار سهم قابل توجهی از صندلی‌های برتر نظام آموزش عالی از انحصار دو دهک بالا خارج شد و همه‌ی استان‌ها از آن سهمی بردند.

وی با بیان اینکه کنکور، کل نظام آموزشی را تحت تأثیر قرار داد و کتاب‌های درسی و مدارس از مرجعیت خارج شدند، گفت: با توجه به اینکه تأثیر آزمون‌های نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها به ۵۰ درصد رسید بار دیگر نقش مدارس و کتاب‌های درسی در حال پُررنگ شدن است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: فرمانداری‌ها در موضوع امنیت و کیفیت اجرای آزمون‌ها وظایف مهمی بر عهده دارند و باید ضمن پشتیبانی سرکشی لازم نیز از حوزه‌های امتحانی صورت گیرد.

مقام عالی دولت در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های فرمانداران در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، افزود: با انتخاب مردم خوشبختانه ترکیب بسیار خوبی از نمایندگان استان شکل گرفته که همچون گذشته تأکید داریم فرمانداران برای پیشرفت استان حداکثر همراهی را با نمایندگان مردم داشته باشند چراکه قائل به هم‌افزایی و همدلی با نمایندگان هستیم ضمن اینکه تاکنون همدلی بسیار امیدبخشی را در بین منتخبان استان شاهد بوده‌ایم.

مخلص‌الائمه همچنین در ادامه تصریح کرد: تغییرات مدیران شهرستانی حتماً باید با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد و در این حوزه نباید خللی در روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه وظیفه‌ی برقراری ارتباط چهره به چهره‌ی مدیران کل با مردم بر عهده‌ی فرمانداران است، گفت: مدیران کل باید طی یک برنامه‌ی زمان‌بندی در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند.

مقام عالی دولت در استان مرکزی پیگیری پروژه‌های سفر هیئت دولت به استان را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: فرمانداران باید ضمن سرکشی مستمر، از مدیران استانی بخواهند که کار را بدون وقفه دنبال کنند و موضوعات اعتباری نیز توسط سازمان برنامه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در بحث پروژه‌های سفر درمجموع اعتبارات بسیار خوبی اختصاص یافت و کار در حوزه‌های مختلف چند برابر سرعت گرفته است.

مقام عالی دولت در استان مرکزی همچنین مسکن ملی را جزو مطالبات مردم و از اولویت‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان‌ها کار به‌خوبی پیش رفته و در برخی شهرستان‌ها عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد که فرمانداران باید حتماً ورود کنند و در کنار معاونت عمرانی کار را راهبری کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: با مطالبات و ناترازی‌های انباشته و شدیدی مواجه هستیم که ریشه‌های طولانی دارد و در زمان خود چاره‌اندیشی نشده است لذا فرمانداران باید کارویژه‌هایی را تعریف و بر روی مسائل اولویت‌دار شهرستان تمرکز کنند.

مخلص‌الائمه با تأکید بر بازبینی و بازآفرینی در اولویت‌ها، گفت: فرمانداران تمامی ظرفیت‌ها برای حل مسائل اولویت‌دار بسیج و سلسله جلسات پیگیری را به‌صورت مرتب برگزار کنند که در این راستا به‌زودی طرح “ایران یار” برای شناسایی نقاط اولویت‌دار از نگاه مردم با محوریت وزارت کشور اجرایی خواهد شد.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت یک ابرمسئله‌ی پیچیده برای کشور است، گفت: وضعیت جمعیتی استان مرکزی نیز مطلوب نیست و باید تلاش کنیم تا مردم را به میدان بیاوریم.

مقام عالی دولت در استان مرکزی مسئله‌ی جمعیت را بحرانی با ابعاد پیچیده، توصیف کرد و افزود: مشوق‌ها در بحث ازدواج و فرزند آوری بخشی از کار است اما اساساً باید یک نگاه گفتمانی و فرهنگی در این حوزه شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بحث جمعیت جزو یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مأموریتی وزارت کشور است و به تعبیر وزیر محترم همه‌ی بار راهبری حل مسئله‌ی جمعیت و هماهنگی دستگاه‌ها بر دوش استانداران و فرمانداران است لذا فرمانداران باید در هماهنگی کامل با ستاد جمعیت استان و ستاد مردمی کار را به پیش ببرند.

استاندار مرکزی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های اردویی در استان جزو اولویت‌ها است، گفت: بسیج و آموزش پرورش به‌خوبی در این حوزه وارد شده‌اند البته در برخی شهرستان‌ها باید توجه بیشتری شکل بگیرد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: اردوها فضایی برای ارتباط‌گیری با نسل جوان، ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، تبیین و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا