آخرین خبرایلام

شوراها برای تحقق شعار سال پای کار بیایند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۳۲ درصد جمعیت این استان روستایی و ۶۸ درصد شهری است ،گفت: شوراها برای تحقق شعار سال پای کار بیایند به نحوی که مردم در پایان سال، برکات آن را بر سر سفره‌های خود مشاهده کنند.

به گزارش ماد _ دکتر حسن بهرام‌نیا روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در همایش گرامی‌داشت روز شوراها، گفت:شوراها یکی از پدیده‌های مترقی نظام جمهوری اسلامی و یکی از تجلی‌گاه‌های خرد جمعی است که با آن می‌توان به بهترین برنامه‌ها با کمترین خطا و انحراف رسید.

وی با بیان این‌که زحمات و تلاش‌های شورائیان برکسی پوشیده نیست، افزود: ظرفیت شوراها یک ظرفیت بالقوه است که هنوز آن‌چنان که باید و شاید بالفعل نشده است. به هر میزان که کار به مردم واگذار شود، توفیقات بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم و نقش شوراها برای پیشبرد امور کشور تعیین کننده است.

دکتر بهرام‌نیا ۳۲ درصد جمعیت استان را روستایی و ۶۸ درصد را شهری اعلام کرد و گفت: از شوراها انتظار داریم در ارتباط با تحقق شعار سال فعال باشند به نحوی که مردم در پایان سال، برکات آن را بر سر سفره‌های خود ببینند.

استاندار ایلام بیان داشت: شورائیان در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، در تشویق مردم به توسعه تعاونی‌ها فعال باشند که بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها در روستاها امکان تشکیل دارند.

وی با بیان اینکه شهرنشینی باعث لطمات در حوزه تولیدات کشاورزی، دامی و فرآورده‌های لبنی شده است، عنوان کرد: شوراها زمینه و شرایط مناسب برای مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنند و دولت نیز امتیازات و مشوق‌هایی برای این کار در نظر گرفته است.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان ایلام در حوزه گردشگری طبیعی از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای بالفعل شدن این قابلیت‌های بکر و دست نخورده ایلام، فعال‌تر شوند.

وی اضافه کرد: رفع معارضان طرح‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر انتظارات مسئولین ارشد استان از اعضای شوراهاست و باید از ظرفیت شوراها برای رفع این تعارضات استفاده کرد تا شاهد آبادانی و توسعه شهرها و روستاها باشیم که نفع آن به مردم محلی هر منطقه خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: اعتبارات ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۱۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت،ضمن اینکه اعتبارات اربعین مربوط به شهرداری‌ها که در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۵ میلیارد تومان بود نیز در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۰ میلیارد تومان و بیش از هزار درصد ارتقا یافت.

وی یادآور شد: کل اعتبارات عمرانی شهرداری‌های استان ایلام ۳۵۰ درصد افزایش یافت به گونه‌ای که این اعتبارات در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۲۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: اعتبارات حوزه دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰۹ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۱ میلیارد تومان ارتقا یافت و برای اولین بار نیز از محل اعتبارات اربعین مبلغ ۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به دهیاری‌ها اختصاص داده شد که بخش عمده‌ای از آن از محل ارزش افزوده و انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان بود.

وی یکی از افتخارات دولت سیزدهم را تکمیل جاده ایلام – مهران عنوان کرد به نحوی که مدت زمان ۱۵ ساعته این مسیر در اربعین‌های گذشته به یک ساعت عادی کاهش یافت و این جز با کار جهادی و تأمین اعتبار به موقع، میسر نبود.

استاندار ایلام گفت : در حوزه آب‌رسانی که دغدغه بسیاری از شوراهای روستایی است، در این دولت در قالب نهضت آب‌رسانی و با همکاری بسیج سازندگی، ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان در حال آب‌رسانی است که ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین ۲۱۰ روستای دیگر نیز در قالب این طرح با اعتبار هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا