علم و تکنولوژيعلمی و فناوری

موکسی؛ رُباتی تلفیقی از هوش مصنوعی و علم رباتیک

ادغام هوش مصنوعی مولد و رباتیک احتمالاً اَشکال مختلفی به خود می‌گیرد، اما یکی از اولین و بامزه‌ترینِ آنها رباتی با قد ۱۴ اینچ (۳۵.۵۶ سانتی‌متر) به نام موکسی است که حتی صحبت می‌کند.

به گزارش ماد از وبگاه آکسیوس، این ربات که موکسی (Moxie) نام دارد، برای کودکان ۵ تا ۱۰ ساله طراحی شده است و قادر است بازی‌ها و فعالیت‌های فراوانی را ارائه دهد و درباره موضوع‌های گوناگون مکالمه کند.

موکسی دارای مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌ها است؛ می‌تواند جوک بگوید، بازی‌های فکری ارائه کند، برای عکس انداختن ژست بگیرد و با بچه‌ها درباره علایق و احساساتشان صحبت کند.

این ربات حتی می‌تواند درباره یک موضوع داستان تعریف کند یا به داستان تعریف کردن کودکان گوش دهد و هنگامی که آن‌ها نقاشی می‌کنند تماشایشان کند.

موکسی بازوهای خود را حرکت می‌دهد، می‌چرخد و چشمان درشت و حالات گوناگون چهره را روی صفحه منحنی کامپیوتر که به عنوان صورت آن عمل می‌کند، نشان می‌دهد.

این ربات چرخ یا پایه ندارد و می‌توان برای شارژ، آن را به دوشاخه وصل یا از باتری شارژشدنی استفاده کرد.

پس از ۱۸ ماه از ورود چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) به زندگی مردم، شرکت‌های بیشتری به ساخت ربات‌هایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی رو آورده‌اند.

سازندگان موکسی در حال کار بر روی نسخه پیشرفته این ربات هستند که بتوان از آن در مدارس، بیمارستان‌ها و سایر مراکز استفاده کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا