آخرین خبرهمدان

استان همدان، پیشگام در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی

استاندار همدان با اشاره به اینکه این استان در زمینه نوسازی بافت های فرسوده روستایی در کشور پیشگام است، گفت : تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکن ناایمن روستایی با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی و یا بهسازی شده است.

به گزارش ماد _ دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران استان همدان افزود: بارش رحمت الهی در مقایسه با بلندمدت ۱۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته که امیدواریم این بارندگی‌ها به پایان خشکسالی و رونق کشاورزی در استان منجر شود.

 

وی افزود: شناسایی و رسیدگی به بناهای ناایمن فقط مختص شهرهای پرجمعیت نیست و این اقدامات باید در شهرهای کوچک‌تر و با جمعیت کمتر نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار همدان با بیان اینکه اقداماتی فراتر از اخطار و تذکر برای ساختمان‌های ناایمن، به ویژه در ابنیه عمومی و بافت‌های فرسوده ضروری است ، گفت : انجام اقداماتی مانند استحکام‌بخشی به پی‌ها و نما، از بروز حوادث ناگوار و ریزش ساختمان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

قاسمی فرزاد در ادامه آموزش دهیاران و ساکنان مناطق روستایی و همچنین تجهیز آنها به امکانات لازم برای اطفاء حریق را از جمله راهکارهای کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها عنوان کرد و یاد آور شد: بیمه کردن بناها و ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی، لایروبی مسیل‌ها و آبراهه‌ها برای جلوگیری از وقوع سیل و احداث حوضچه‌های رسوب‌گیر در ارتفاعات برای کنترل روان‌آب‌ها مورد تأکید است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا