اجتماعی

چرا باید پای صندوق رای برویم ؟

مریم بهرامی
شرکت در انتخابات یک مسئله صرف سیاسی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی و یک تکلیف شرعی است که به وسیله آن می‌توان آینده کشور را با وضع قوانین خوب ساخت چهل و پنج سال شور و شعور انتخاباتی، ریشه در مسئولیت‌پذیری دینی مردم ولایی ایران داشته و عامل اقتدار در برابر دشمنان و زمینه‌ساز مطالبه‌گری حقوق مردم بوده و تکلیف خدمتگزاران را سنگین‌تر می‌کند.
از لحاظ عقلی، هر جامعه‌ای که تمایل به موفق شدن داشته باشد، باید در سرنوشت خود سهیم باشد و مهم‌ترین شیوه سهیم شدن در سرنوشت به ویژه در دوران کنونی تمدن بشر، شرکت در انتخابات است که به واسطه آن می‌توان مطالبه‌گری کرد.
از لحاظ دینی طبق بیان قرآن؛ «هر ملیتی آینده خود را به دست خودش رقم می‌زند» و از همین رو اگر در انتخابات شرکت نکنیم شاید فردی که به میدان می‌آید، مد نظر نبوده است و از این لحاظ وظیفه دینی حکم بر شرکت در انتخابات دارد.
انتخابات، نمونه بارز همکاری در نیکوکاری و تقوی است؛ کشوری که در برابر تجاوزات سال‌های مختلف دشمن، هزاران شهید را تقدیم کرده است، افراد آن کشور باید با همکاری در انتخاب درست و شرکت در انتخابات نمایندگانی را انتخاب کنند که حامی خون شهیدان و مدافع حقوق کشور و مردم باشند و در صورت شرکت نکردن در انتخابات، زمینه تسلط دشمنان و خیانت به مردم و نظام دینی حاکم فراهم می‌شود.
برای اینکه امورات کشور بهتر اداره شود ضرورت دارد که مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند تا فرد اصلح برای قانون گذاری بهتر انتخاب شود. اگر مسئولان خود را به مردم نزدیک کرده و در کنار مردم باشند می توانند بخش عمده ای از مسائل و مشکلات مردم را مرتفع کنند. اگر مردم مسئولان را در کنار خود حس کنند، تاثیر مثبتی در افزایش انگیزه آنان برای مشارکت در انتخابات دارد.
در سالهای گذشته شاهد نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت بوده ایم اما همین مردم اگر پای خاک و وطن در میان باشد از مال که سهل است از جان می گذرند تا ذره ای از این خاک به دست دشمنی نیفتند.
در واقع مسئولین باید به مردم احترام گذاشته و دست به دست هم داده تا میزان نارضایتی ها در سطح جامعه کاهش پیدا کند. دستگاه ها باید از پایین ترین مدیران اجرایی تا بالاترین سطح تلاش کنند تا مطالبات مردم برآورده شود. باید مردم را با رضایتمندی کامل برای مشارکت در انتخابات آماده کرد. از سوی دیگر لازم است از برخوردهای سلیقه ای که اسباب نارضایتی نخبگان و فرزندان کشور و دلسوزان انقلاب را فراهم می کند، جلوگیری کرد. باید با رأفت اسلامی و نگاه عالمانه با مردم رفتار کرد و از سوی دیگر شرایط کشور را برای مردم تبیین کرد.
انقلاب اسلامی ایران محصول فداکاری و جانفشانی‌های مردم است و مردم در طول مبارزات انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی مبارزات محسوب می‌شدند و حضور آنان در صحنه و آمادگی برای برپایی حکومت اسلامی بسیار مهم و ارزشمند بوده است، امروز نیز حضور این مردمان پاک‌دست و فداکار پای صندوق‌های رأی، اقتداری را رقم خواهد زد که هیچ دشمنی بیش از پیش اجازه دست‌اندازی به آن را نداشته باشد.

1403/03/20

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا