آخرین خبراقتصادیاقتصادی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات:
ارائه خدمات برخط دستگاه‌های اجرایی در سالن دولت الکترونیکی نمایشگاه الکامپ

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از حضور این سازمان در سالن دولت الکترونیک بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ و ارائه خدمات برخط (آنلاین) دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: خدمات بیش از ۴٠ دستگاه که خدمات پرکاربرد را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌کنند، به بازدیدکنندگان این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

به گزارش ماد، بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» ۹ تیرماه آغاز به کار خواهد کرد و تا ۱۲ تیر ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه مجموعه‌های استارتاپی و شرکت‌های فعال در این حوزه در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت تا به رشد اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنند.

«محمد خوانساری» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با ایرنا، با اعلام حضور سازمان فناوری اطلاعات در بیست و هفتمین نمایگشاه الکامپ گفت: این حضور با تکیه بر اقدامات و توانمندی‌های سازمان صورت گرفته است. نمایشگاه الکامپ علاوه بر آنکه محلی برای نمایش و معرفی دستاوردهای سازمان فناوری اطلاعات است، فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر مردم با خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت نیز محسوب می‌شود.

ارائه خدمات برخط دستگاه‌های اجرایی در سالن دولت الکترونیکی نمایشگاه الکامپ

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در سالن دولت الکترونیکی، خدمات بیش از ۴٠ دستگاه که خدمات پرکاربرد را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌کنند، به بازدیدکنندگان این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سالن دولت الکترونیکی، دیگر دستگاه‌های اجرایی نظیر قوه قضاییه، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهر سازی و دیگر ارایه‌کنندگان خدمت حضور خواهند داشت.

خوانساری تصریح کرد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir راهی امن و مطمئن، برای دسترسی اینترنتی به خدمات دولتی، از طریق یک سیستم یکپارچه است. این سامانه با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه‌اندازی شده و از طریق آن، شهروندان می‌توانند با یک مرتبه احراز هویت، از خدمات دولتی ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف نظیر، ابر دولت، توسعه مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX)، سامانه پیام ایران، ایجاد و توسعه پنجره واحد زمین و دستورالعمل‌هایی مانند توانمندسازی و حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و پیام‌رسان‌های داخلی و امنیت سایبری را در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد داد.
رویکرد بیست و هفتمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) این است که بیش از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود. بخش عمده‌ای از سرمایه در صنایع قدیمی‌تر هزینه شده و برگزاری این نمایشگاه بستری را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران بخشی از سرمایه خود را به سمت استارتاپ‌های جدید هدایت کنند.

مجموعه الکامپ امسال با مدیران تخصصی خود شکل گرفته و همگی در این حوزه فعالیت دارند. طبق آخرین آمار حدود ۳۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در مساحت ۲۷ هزار متر حضور خواهند داشت. از این گروه ۵۰ متقاضی حوزه استارتاپ بوده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا