علم و تکنولوژيعلمی و فناوری

فراخوان متخصصان کشورهای عضو بریکس به مسابقه فناوری

فراخوان چهارمین دوره مسابقه راه‌حل‌ها و سازوکارهای فناوری کشورهای عضو گروه بریکس در حوزه‌های مختلف اعلام شد.

به گزارش ماد، علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند طرح‌های فناورانه خود برای حل مسائل جهان در هشت بخش از جمله آب و هوا و محیط‌زیست، هوش مصنوعی و خدمات دیجیتال توسعه منابع انسانی از طریق پایگاه اینترنتی دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.
آژانس ابتکارات استراتژیک با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت روسیه و حمایت شورای بازرگانی گروه بریکس، این مسابقه را برگزار می‌کنند.
مدیر دفتر روابط بین‌الملل آژانس ابتکارات استراتژیک برای ارتقای پروژه‌های جدید (ASI) روزهای اخیر در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ، این فراخوان را اعلام کرد و گفت: این مسابقه امسال برای چهارمین بار برگزار می‌شود.
میخائیل ماکاروف افزود: جزئیات بیشتر درباره این رویداد در سایت اینترنتی به نشانی https://brics.asi.ru/ بزودی اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ جولای ۲۰۲۴ ( دهم مرداد ۱۴۰۳) فرصت دارند که طرح‌های خود را ارائه کنند.
به گفته وی، بهترین شیوه‌ها و طرح‌های فناورانه ارسالی به این مسابقه توسط هیأت داوران بین المللی بررسی خواهد شد.
ماکاروف یادآور شد: این مسابقه نخستین بار در سال ۲۰۲۰ و در دوره ریاست روسیه بر گروه بریکس شکل گرفت؛ پس از آن نیز در دوره‌های ریاست هند و چین نیز برگزار شد و اینک، در سال ۲۰۲۴ در دوره ریاست مجدد روسیه، باری دیگر در راستای اهداف سال برگزار می‌شود.
مدیر دفتر روابط بین‌الملل آژانس ابتکارات استراتژیک برای ارتقای پروژه‌های جدید یادآور شد: علاوه بر بهترین شیوه‌های فن‌آوری، آنچه که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است که طرح‌های ارسالی، چشم‌انداز آینده بخش فناوری و شکل‌گیری یک سیستم همکاری مستقل و چند قطبی در نظر گیرد.
بنا بر این گزارش، نتایج این رقابت در جلسه شورای تجاری بریکس، پیش از اجلاس سران این گروه که برای اکتبر ۲۰۲۴ (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) برنامه ریزی شده است، اعلام خواهد شد.

گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس در سال ۲۰۰۶ با مشارکت برزیل، روسیه، هند و چین تأسیس شد. آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ به این گروه پیوست.
در دی ماه سال ۱۴۰۲ مقارن با ژانویه ۲۰۲۴ میلادی جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی به صورت رسمی به این گروه پیوستند.
ریاست دوره ای سالانه بریکس در اول ژانویه ۲۰۲۴ (دی‌ماه ۱۴۰۲) به روسیه واگذار شد. در این دوره، مسکو موضوعاتی در سه بخش شامل سیاست و امنیت، اقتصاد و مسائل مالی و روابط فرهنگی و بشردوستانه را در اولویت قرار داده است.
بیش از ۲۵۰ رویداد بریکس در بیش از ۱۰ شهر روسیه در سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. رویداد اصلی، اجلاس سران بریکس در کازان در ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا