آخرین خبرپزشکی

جمالی عنوان کرد؛
ایران واجد شرایط بالاترین شاخص‌های جهانی اهدای خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از تامین بیس از دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحد خون اهدایی طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش ماد، امسال ۲۵ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن «روز جهانی اهدا کنندگان خون» را در حالی گرامی داشته‌ایم که ۲۰ سال از این مناسبت تقویمی در دنیا می‌گذرد و ایران نیز در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون است.

مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به روز جهانی اهداکنندگان خون، گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که اگر انتقال خون ایران اکنون واجد بالاترین شاخص‌های جهانی اهدای خون است و در بسیاری از شاخص‌ها، کشور برتر منطقه است و نیز از پیشگامان اهدای صد درصد داوطلبانه در دنیا به شمار می‌رود، تمامی این موفقیت‌ها را مرهون و مدیون ایثار و از خودگذشتگی اهداکنندگان خون در کشور است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار واحد خون اهدا شد و تمامی درخواست‌های بیمارستانی تأمین گردید.

جمالی ادامه داد: در سال گذشته آرزوی ۲۰ ساله آزمایش مولکولی (NAT) به تحقق پیوست و آزمایش غربالگری آنتی‌بادی برای گروه‌های خونی فرعی در استان‌های کشور استقرار یافت و سازمان انتقال خون، خدمات تخصصی و نوین خود از جمله اتوماسیون غربالگری و گروه بندی خون را در چارچوب عدالت اسلامی به تمامی استان‌های کشور گسترش داد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به ارتقای کیفیت خون و فرآورده‌های خون در کشور، گفت: روند بهره‌وری و افزایش کیفیت و کمیت نباید متوقف شود، زیرا باید بهترین امانت‌دار برای بهترین هدیه دنیا باشیم که آن را از سخاوتمندترین انسان‌ها دریافت می‌کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا