آخرین خبرارتباطاتخبر ویژهخبر یک

وزیر ارتباطات خبر داد:
افزایش ۲ برابری ظرفیت اینترنت کشور در هزار روز خدمت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح عملکرد این وزارتخانه به افزایش ۲ برابری ظرفیت اینترنت کشور از ۵.۴ به ۱۰.۷ و افزایش نقاط حضور بین‌الملل شرکت زیرساخت که به ارتقا کیفیت و پایداری اینترنت منجر می‌شود اشاره کرد.

به گزارش ماد، عیسی زارع‌پور طی سلسله گزارش‌هایی در شبکه اجتماعی ایرانی خود به شرح بخشی از عملکرد این وزارتخانه در «هزار روز خدمت» پرداخت و نوشت: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای توسعه و پایداری شبکه مادر ارتباطی کشور در هزار روز گذشته، ایجاد ۱۹ «نقطه حضور» جدید شرکت ارتباطات زیرساخت و ۸ مرکز پشتیبان آن در شهرهای مختلف است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم برای افزایش کیفیت شبکه، اصلاح مهندسی شبکه و تمرکززدایی ترافیک از تهران بود که با اقدامات صورت‌گرفته همچون توسعه ۵ برابری ظرفیت IXP های استانی و تشویق خدمات مهم ملی به توزیع ترافیک خود، شاهد افزایش ۳ تا ۴ برابری ترافیک این نقاط هستیم.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: تنوع‌بخشی به مسیرهای ورودی اینترنت به کشور، افزایش ۲ برابری ظرفیت اینترنت کشور از ۵.۴به۱۰.۷ و افزایش نقاط حضور بین الملل شرکت زیرساخت از اقدامات مهم برای ارتقا کیفیت و پایداری اینترنت است که باعث شد برخلاف گذشته، قطعی لینک‌های بین الملل، شبکه را دچار مشکل نکند.

زارع‌پور با بیان اینکه بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم دوره نوسازی و ارتقا زیرساخت برق مراکز حساس در شبکه مادر ارتباطی کشور نیز در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: تأمین بیش از ۳۰ دستگاه ژنراتور پرظرفیت، دهها UPS و ۵ هزار بلوک باتری برای مقاوم سازی مراکز حساس در مقابل قطع برق از جمله این اقدامات است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا