آخرین خبر

طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود،گفت : خانه‌های تاریخی و مساجد کنار دریا باید در مقاصد سفر و یا تورهای بازدید گردشگران سواحل قرار گیرد. ‎

به گزارش ماد _ یوسف نوری در جلسه با بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری که در استانداری مازندران برگزار شد؛ افزود: حوزه گردشگری حوزه بسیار مهمی در مازندران است، گردشگری رویدادی است که باید در متن جامعه باشد، چراکه می‌تواند در رویدادهایی مانند انتخابات و جلب مشارکت مردم تاثیر گذار باشد.

 

او یادآور شد: گردشگری نیازمند سیاست‌گذاری است و باید با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کند؛ به عنوان مثال سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صورت یک زنجیره و براساس معماری منطقه باید به‌عنوان سه شرط برای سرمایه‌گذاری در مازندران تعریف شود.

 

نوری با بیان این مطلب که بسته‌کاری در گردشگری باید تعریف شود و بعد شرایط سرمایه‌گذاری تدوین گردد، تصریح کرد: مردم از دریا به جلگه   جنگل و کوهستان هدایت شدند به طوری که اکنون ارتفاعات دوهزار و سه هزار خواهان دارد، این روندها باید هدفمند و با برنامه‌ریزی طی شود.

 

استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: هر بنایی که در گردشگری ساخته می‌شود نه براساس معماری که براساس تمدن ما باشد و الزامات تمدنی ایرانی در آن رعایت شود.

 

او با بیان این مطلب که باید بر ورودی و خروجی شهرها نظارت شود؛ ادامه داد: من موافق روستای هدف گردشگری به معنای ایجاد خانه دوم در روستا و ایجاد بازارچه در درون روستا هستم چراکه روستاها باید بزرگ شود و درآمد داشته باشد.

 

نوری خاطر نشان کرد: با اشاره به این که در زیست بوم جدید نیازمند تفکر جدید هستیم؛ یادآور شد: پیشینه در فرهنگ و هنر و تمدن است که باید احیا شود و گردشگران باید در سفر و گردش به این مکان متوجه پیشینه آن شوند.

 

مازندران امن‌ترین استان‌ برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذارن باید اهلیت داشته باشند و شاخص‌های تمدنی را رعایت کرده.و خدمات خوب ارائه کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا