کرمانشاهکرمانشاهکشاورزی
موضوعات داغ

پیشبینی تولیدات باغی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد:
تولید ۵۰ هزار تن هلو، شلیل و شفتالو در استان کرمانشاه
◽️مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی از پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میوه های هسته دار هلو، شلیل و شفتالو در استان خبر داد.
◽️به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،فیض قربانی سطح زیر کشت باغات هلو، شلیل و شفتالو را دو هزار و ۹۰۰ هکتار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار تن محصول از این باغات تولید می شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهیم داشت.
◽️وی با اشاره به اینکه عمده باغات هلو و شلیل استان در شهرستانهای کرمانشاه،صحنه و هرسین قرار دارند گفت: هلو و شلیل استان از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و این تولیدات به مصرف داخل استان و سایر مراکز استانها می رسد.
◽️فیض قربانی با اشاره به سنتی بودن عمده باغات هلو و شلیل در استان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به سمت احداث باغات با تکنولوژی روز دنیا رفته ایم.
◽️ارقام هلو آلبرتا، هلو هسته جدا، هلو انجیری، هلو زعفرانی، هلو حاج کاظمی و… و شلیل شمس، شلیل رفعتی، شلیل مغان و… از جمله ارقام هلو و شلیل استان بودند که فیض قربانی به آنها اشاره کرد.
◽️قربانی گفت: برداشت هلو و شلیل در استان از اوایل تیرماه شروع و تا اواخر شهریور ادامه دارد.
◽️ رحمان فیض قربانی با بیان اینکه امسال باغات استان شرایط بارشی خوبی را پشت سرگذاشتند افزود: شرایط بارش و عدم سرمازدگی و خشکسالی باعث شده تولیدات باغی استان مناسب باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا