آخرین خبر

فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه اصلی‌ترین راه مبارزه و مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی

استاندار همدان مطرح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه از دوران کودکی و مقطع تحصیلی ابتدای به ویژه در آموزش و پرورش، اصلی‌ترین راه مبارزه و مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر است.

به گزارش ماد _ دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های فعال استان همدان افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی سفیران هدایت مردم هستند که در کنار دستگاه‌های دولتی نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند.

وی یاد آور شد: اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد خانمان‌سوز در بهبود وضعیت مبتلایان مؤثر و قابل تقدیر است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در اعتیاد به مواد مخدر، آلودگی ذهن و روان شدیدتر از جسم است و باید برای درمان آن زمان بیشتری صرف کرد، گفت: پیشگیری از قبح شکنی و عادی‌انگاری مصرف موادمخدر در جامعه با فرهنگ‌سازی مناسب توسط صداوسیما، رسانه‌های جمعی و جراید باید مورد توجه باشد.

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد:خیرین، تشکل‌های مردمی و یاریگران فعال حوزه مبارزه با موادمخدر، دولت را در ایجاد فضای اجتماعی و اشتغال مناسب برای بهبود یافتگان یاری کنند تا از لغزش و بازگشت آنها به اعتیاد جلوگیری شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا