آخرین خبراقتصادیاقتصادی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:
۸۷ درصد کالاها بین ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا مشمول تجارت آزاد است

– رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۸۷ درصد کالاها بین ایران و اعضای اقتصادی اتحادیه اوراسیا مشمول تجارت آزاد و بدون تعرفه است.

به گزارش ماد، محمدعلی دهقان دهنوی داشت: موافقتنامه تجارت آزاد با کشورهای عضو اوراسیا، مبادلات تجاری ما را تسهیل و حجم آن را افزایش می دهد.

وی افزود: عضویت ناظر ما در اوراسیا تصویب‌ و در اجلاس بعدی اعلام می شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: کاهش هزینه ها، ایجاد فرصت سرمایه گذاری مشترک و خلق بازارهای جدید با موافقتنامه های تجارت خارجی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه پیمان های تجاری برد- برد هستند گفت: تجارت راهی برای افزایش تولید و تولید کالای رقابت پذیر است و چشم انداز توسعه تجارت ایران پیوستن به wto است.

دهقان دهنوی بیان داشت: حمایت ها از صنعت باید به سمت صادرات محوری پیش رود و تولید ما رقابت پذیر باشد.

وی با بیان اینکه فرایند صادرات در ایران کند، پرهزینه و سخت است گفت: قوانین و مقررات صادرات باید تسهیل شود در همین راستا طراحی مکانیزمی باهدف توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای اوراسیاست.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر لزوم تقویت زیرساختها، لجستیک و حل وفصل مسایل بانکی برای توسعه صادرات با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه روز ملی صادرات(۲۹ مهر) فرصتی برای تحلیل از صادرکنندگان نمونه است گفت: رایزنی با سازمان برنامه بودجه باهدف تخصیص مشوق های حمایتی بیشتر به صادرکنندگان صورت می گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا