آخرین خبرعلمی و فناوری

ورود فناوری نانو به بهبود کیفیت آب شرب و بهینه سازی مصرف

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد ملی نانو جهت به‌کارگیری حداکثری فناوری‌های نانو در صنعت آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش ماد – مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عماد احمدوند، دبیر ستادتوسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه تحقیق، توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های نانو در پروژه‌های آب و فاضلاب شامل تصفیه و بهبود کیفیت آب شرب، بهینه ‌سازی مصرف آب، مدیریت و کاهش آلودگی فاضلاب را امضاء کردند.

هاشم امینی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را تحقیق، توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های نانو در پروژه‌های آب و فاضلاب شامل تصفیه و بهبود کیفیت آب شرب، بهینه‌سازی مصرف آب و مدیریت و کاهش آلودگی فاضلاب عنوان کرد و گفت: انجام فعالیت‌های پژوهشی و توسعه و انتقال دانش و فناوری‌های نانو برای حل مسائل و رفع نیازهای صنعت آب و فاضلاب و بهبود کیفیت آب شرب، افزایش بهره‌وری انرژی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و ارتقای فرآیندهای تصفیه‌ آب و فاضلاب از مهم‌ترین محورهایی است که با اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه به انجام می‌رسد.

 

به گفته امینی ستاد ملی نانو مواردی از جمله تسهیل فرآیندهای تجاری‌سازی دستاوردهای نانویی مشترک، ارزیابی نیازهای صنعتی و تحقیقاتی و شناسایی و معرفی فناوران و شرکت‌های نانویی فعال در حوزه‌ آب و فاضلاب را پیگیری و به انجام می‌رساند.

 

بنا بر این گزارش در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد می‌شوند اطلاعات فنی، دانش تخصصی و نتایج پژوهشی را در حوزه‌ پروژه‌های مشترک به اشتراک بگذارند و از طریق بسترهای ارتباطی و همکاری‌های علمی-فناورانه به رشد و توسعه‌ فناوری‌های نانویی در صنعت آب و فاضلاب کمک کنند.

 

این تفاهم‌نامه در 10 ماده به امضاء مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا