آخرین خبرسیاسی

احزاب یکی از موثرترین نهادهای تاثیرگذار در افزایش مشارکت مردم در اداره کشور هستند 

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری؛ باید زمینه مشارکت بیشتر و حضور پررنگ تر مردم در اداره امور کشور را فراهم کنیم و احزاب می توانند در این حوزه یکی از موثرترین نهادهای تاثیرگزار در کشور باشند.  

 

به گزارش ماد _ علی زینی وند در اولین نشست کمیسیون ماده 10 احزاب که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: مجلس نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب معرفی کرده است؛ که از نمایندگان با سابقه و آشنا به فعالیت های حزبی هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد : امروز درباره موضوع هم افزایی در حوزه وفاق ملی بر اساس شعار دولت بحث های مفصلی شد و بحمدالله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه ، وزارت کشور و احزاب بر رعایت اصول وفاق ملی و تقویت مشارکت نهادهای مدنی از جمله احزاب در امور کشور تاکید داشتند.

وی یادآور شد : همچنین مقرر شد بر اساس چارچوب های قانونی مبتنی بر شعار وفاق ملی هم افزایی و هم گرایی بیشتر برای ایجاد زمینه فعالیت احزاب را فراهم کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ابراز امیدواری کرد بتوانیم با حضور مجمعی از احزاب کشور این سیاستها تبیین و هم افزایی و هم نظری بین احزاب تقویت شود.

زینی وند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه به دلیل انتخابات و جابجایی دولت وقفه ای در جلسات کمیسیون ایجاد شده بود مقرر شد همکاران در دبیرخانه و دفتر سیاسی جلسات فوق العاده ای برگزار شود تا پرونده هایی که در نوبت رسیدگی هستند در چارچوب قانون سریع تر مورد رسیدگی قرار بگیرند.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان داشت:همچنین حمایت از سیاستهای اصولی نظام جمهوری اسلامی در موضوعات مختلف از جمله دفاع از تمامیت ارضی کشور، امنیت منطقه، جبهه پر افتخار مقاومت مورد تاکید اعضای جلسه قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا