آخرین خبرخبر یک

لزوم تشکیل کمیته دایمی تغییر اقلیم در سازمان حفاظت محیط زیست

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از لزوم تشکیل کمیته دایمی تغییر اقلیم در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش  ماد _ شینا انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نودوهشتمین جلسه کمیته مذاکراتی تغییر اقلیم بیان کرد: موضوع تغییر اقلیم در برنامه هفتم توسعه به عنوان یک سند بالادستی در کشور گنجانده شده است و لازم است کارگروهی با این موضوع به صورت دایمی در سازمان تشکیل شود تا بتوانیم برای سال آینده با جهت دهی اقدامات موجود در این زمینه با سیاست گذاری اقلیمی درست و علمی حضور مطلوبی در کاپ بعدی داشته باشیم.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست وجود هماهنگی و انسجام بین دستگاه های دولتی برای حضور در این اجلاس بین المللی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نحوه ارتباط ما با بخش خصوصی نیز باید مشخص شود و لازم است وزارت امور خارجه این مساله را بررسی و در مدت زمان کوتاه به ما پاسخ دهد.

 

انصاری اضافه کرد: مراجع ذی مدخل باید توجه داشته باشند که لازم است صدای واحدی از مجموعه به افکار عمومی برسد و در این زمینه اقداماتی را نیز شورای اطلاع رسانی دولت در دست پیگیری دارد تا این امر محقق شود.

 

معاون رییس جمهور گفت: تلاش خواهیم کرد تا حضور حداکثری در کاپ ۲۹ داشته باشیم و با توجه به آسیب پذیری و شکنندگی محیط زیستی در کشور لازم است علاوه بر سازگاری با تغییرات اقلیمی روی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بخصوص توسعه انرژی های تجدید پذیر و پاک نیز تمرکز کنیم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا