آخرین خبرکرمانشاه

سامانه پايش پهبادی پليس کرمانشاه راه اندازی می شود

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه از راه اندازي سامانه پايش پهبادي پليس کرمانشاه در آينده نزديک خبر داد و گفت : محدوده فعاليت اين سامانه پهبادي مناطق جرم خيز و آلوده خواهد بود تا بدين وسيله بتوانيم بهتر و راحت تر مجرمان و کانون ها جرم را شناسايي و سريعتر نسبت به دستگيري اين افراد اقدام کنيم .

به گزارش ماد _ سردار “مهدي حاجيان” در همايش ساليانه روسا و فرماندهان کلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي استان کرمانشاه که در مجتمع خدماتي رفاهي پرديس برگزار شد، اظهار داشت: يکي از مهمترين برنامه هايي که از سال گذشته با جديت در دستور کار پليس کرمانشاه قرار گرفت کنترل سرقت به عنوان يکي از مطالبات جدي مردم بود .

 

وي ادامه داد: در همين راستا با تدوين برنامه هايي عملياتي نظير هر کلانتري يک شهر، استفاده از ظرفيت اقشار مختلف مردم و صنوف مختلف در کنار افزايش گشتزني ها هدفمند توانستيم به هدف خود دست يافته و تا حد زيادي موضوع سرقت ها را کنترل کنيم .

 

سردار حاجيان کاهش 17 درصدي سرقت در 3 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل را نتيجه برنامه هاي طراحي شده عنوان کرد و گفت: در فصل بهار امسال شاهد بوديم حدود 2 هزار مورد سرقت کمتر از بهار سال گذشته در سطح استان بوقوع پيوست .

 

فرمانده انتظامي استان همچنين از راه اندازي سامانه پايش پهبادي پليس کرمانشاه در آينده نزديک خبر داد و گفت : محدوده فعاليت اين سامانه پهبادي مناطق جرم خيز و آلوده خواهد بود تا بدين وسيله بتوانيم بهتر و راحت تر مجرمان و کانون ها جرم را شناسايي و سريعتر نسبت به دستگيري اين افراد اقدام کنيم .

 

وي همچنين با اشاره به تجهيز 7 کلانتري شهر کرمانشاه به فناوري هاي نوين و هوشمند خبر داد و گفت: اين مراکز با توجه به امکانات و تجهيزات نويني که در اختيار دارند به شکل 24 ساعته حوزه استحفاظي خود را پايش و اگر جرمي اتفاق افتاد يا رفدي به کمک نياز داشت در سريعترين زمان ممکن خود را به محل حادثه مي رسانند .

 

سردار حاجيان با تاکيد بر اينکه موضوع هوشمندسازي کلانتري هاي کرمانشاه با جديت ادامه پيدا خواهد کرد، گفت: تا پايان سال جاري هر 17 کلانتري مرکز استان به فناوري هاي نوين و تجهيزات هوشنمند مجهز خواهند شد .

 

رئيس پليس استان کرمانشاه همچنين از برنامه هاي انتظامي براي کنترل هرچه بهتر مجرمان حرفه اي سخن گفت و افزود: در نظر داريم اين افراد را با پابندهاي الکترونيکي بيشتر از قبل کنترل کنيم تا نتوانند به اعمال مجرمانه خود ادامه دهند .

 

وي با بيان اينکه عزم پليس کرمانشاه براي کنترل جرم در کل استان جزم تر از هميشه است، گفت: خوشبختانه در يکسال اخير اتفاقات خوبي در راستاي امنيت بخشي رخ داده است و تلاش مي کنيم با جلب بيشتر مشارکت مردم و گروه هاي مختلف مردم امنيت را ارتقاء ببخشيم .

 

سردار حاجيان ادامه داد: براي اين کار در حال جذب پليس يار از اقشار مختلف مردم خصوصا از ميان دانش آموزان، معلمان و فرهنگيان و صنوف مختلف هستيم تا اگر جرمي مشاهده کردند در اسرع وقت موضوع و محل حادثه را به پليس گزارش کنند تا اقدامات لازم صورت گيرد .

 

عاليترين مقام انتظامي استان کرمانشاه در بخش ديگري از سخنان خود، از کلانتري ها و پاسگاه ها به عنوان پناهگاه مردم و محلي براي براي دادخواهي و فريادرسي شهروندان ياد کرد و گفت: کلانتران ما نيز فريادرس مردمي هستند که حقي از آن ها تضييع و يا خطري آن ها را تهديد مي کند .

 

وي با بيان اينکه پليس محل رجوع مردم است و آن ها با هزاران اميد به ما براي رفع مشکلشان مراجعه مي کنند، گفت : وظيفه داريم تا آخرين توان براي رفع مشکلاتشان تلاش کرده و حتما بايد قدر فرصتي که براي خدمتگزاري پيدا کرده ايم را بدانيم .

 

سردار حاجيان مهمترين مطالبه امروز مردم را ايجاد امنيتي پايدار در شهر و جامعه دانست و تصريح کرد: پليس علاوه بر اجراي درست و به موقع وظايف خود در اين حوزه، از دستگاه هاي اجرايي ديگر هم که در اين حوزه مسئوليت دارند، مطالبه گري خواهد کرد .

 

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه با تاکيد بر اينکه بايد تغييرات در حوزه ايجاد امنيت آغاز شود، گفت: امنيت يک محصول جمعي است و لازم است همه دستگاه ها نسبت به آن حساس بوده و نقش آفريني کنند، پليس هم علاوه بر اجراي وظايف خود به عنوان ضابط قضائي، فراتر از آن و به عنوان ضابط قانوني وارد عمل شده و حتما از ديگر دستگاه ها براي سهيم شدن در ايجاد امنيتي پايدار که خواست و مطالبه عموم مردم و شهروندان است، مطالبه گري خواهد کرد .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا