آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

خرید بیش از 221 هزار تن چغندر قند از کشاورزان توسط قند بیستون

مریم بهرامی
بهرام رمضانی عصر دوشنبه 8 مرداد در نشست خبری که با اصحاب رسانه استان داشت اظهار کرد: برخی کارخانه‌ها در استان‌های دیگر تعهدات خرید چغندر قند را نادیده گرفته‌اند و در نتیجه چغندر مازاد روی دست کشاورزان باقی مانده است.
وی افزود: عدم رعایت الگوی کشت و کشت دستوری یا اجبار به کشت توسط مسئولین بدون برنامه ریزی و توجه به زیر ساخت باعث ناترازی در تولید شده است و ما نیز الزامی برای خرید چغندر قند از کشاورزان این منطقه نداشتیم اما به دلیل نگرانی از وضعیت کشاورزان و جلوگیری از ضرر آن‌ها، تصمیم گرفتیم تمامی چغندر تولیدی را خریداری کنیم.
مدیرعامل کارخانه قند بیستون تأکید کرد: تا امروز ۲۲۱ هزار تن چغندر از کشاورزان تحویل گرفته شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان به ۲۳۰ هزار تن خواهد رسید که این مقدار بیشترین مصرف کارخانه قند بیستون طی ۱۰ سال گذشته بوده است.
وی همچنین به افتتاح تصفیه‌خانه جدید این کارخانه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
رمضانی از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستانی و ۷۰ درصدی مطالبات کشاورزان سرپل ذهابی خبر داد و افزود: هیچ مشکلی برای پرداخت باقی‌مانده مطالبات کشاورزان سرپل ذهابی وجود ندارد و این مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال در کشت بهاره حدود ۱۰ هزار تن چغندرقند در زمین‌های زراعی استان تولید خواهد شد.
مدیرعامل کارخانه قند بیستون ادامه داد: تعهد کارخانه قند اسلام‌آباد تحویل سه هزار تن و تعهد کارخانه قند بیستون تحویل هفت هزار تن از این میزان است؛ البته، اگر کارخانه دیگری برای خرید چغندر قند به استان وارد نشده و چغندر تولیدی به خارج از استان ارسال نشود، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.
رمضانی ادامه با اشاره به اینکه بحران برق گریبانگیر تمام کشور است اظهار داشت با پیگیری های مجدانه وی و به لطف خداوند تا کنون مشکلی قطعی برق نداشته و از این نظر کارخانه هیچگونه تعطیلی یا تعدیل نیرویی نداشته و مجموعه با قدرت به کار خود ادامه داده است


مدیر عامل کارخانه قند بیستون اظهار امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت چهاردهم به ریاست جمهوری آقای پزشکیان به آینده کاری و تولید مجموعه خوش بین است و امیدوار است که با حسن نظر دولت شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این مجموعه باشیم.
اکثر ماشین‌آلات و دستگاه‌های آن متعلق به شرکت «سالز گیتر» آلمان است. این کارخانه با پرسنلی ۵۰۰ نفره روزانه ظرفیت ۳ هزار تن چقندر را برای فرایند تبدیل به شکر پذیرش دارد.
کارخانه قند بیستون با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه نقش ویژه و تاثیر بسزایی داشته است این مجموعه با مدیریت مهندس بهرام رمضانی توانسته است تا کنون برای 500 نفر اشتغال مستقیم و بیش از این تعداد اشتغال غیر مستقیم ایجاد کند . تاریخ مونتاژ و بهره برداری از این کارخانه به سال 1342 با ظرفیت یک هزار تن در شبانه روز بر می گردد که با همت عالی تلاش شبانه روزی پرسنل این مجموعه امروزه به 3000 هزار تن در 24 ساعت رسیده است .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا