اجتماعی

انتظارات مردم از منتخب انتخابات؛
ملت همراه دولت، دولت برای ملت

مریم بهرامی
با شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت انتخابات ریاست جمهوری زودتر از موعد مقرر به جریان افتاد با حضور 6 کاندیدا انتخابات در دور انجام شد و بالاخره دکتر مسعود پزشکیان به عنوان انتخاب اصلح مردم سکان هدایت را به دست گرفت.
باید دید و دانست با وجود تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی که طی سال های گذشته گریبانگیر مردم بود باز هم ملت غیور حمایت و ایران دوستی خود را اثبات کرده و به پای صندوق های رای رفتند که این موضوع بسیار ارزشمند است. اما انتظارات از رئیس جمهور منتخب چیست؟ مردم از رئیس دولت چه می خواهند؟
اولین درخواست مردم از رئیس جمهور این است که به معیشت مردم توجه کند چون وضعیت اقتصادی قدرت تاب‌آوری مردم را کاهش داده؛ لذا از رئیس جمهور می‌خواهیم برنامه مشخصی برای معیشت مردم به ویژه دهک‌های پایین اجرا کند. کشور ما ظرفیت و توانایی بسیاری دارد و می‌توان در سایه تحریم چاره‌ای برای اقتصاد داشت.
نیروی جوان و فارغ التحصیلان زیادی داریم که هر کدام ظرفیتی برای آینده کشور هستند اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت و نیافتن بازاری برای کار مأیوس هستند باید جوانان را باور کرد. ایجاد اشتغال پایدار، ارائه تسهیلات به جوانان با شرایط مناسب ، ایجاد انگیزه و روحیه برای نیروی کار فعال همگی باعث رونق اقتصادی و ترقی ایران اسلامی خواهد بود.
برای داشتن سرزمینی آباد ساماندهی وضعیت فرهنگی جامعه، افزایش سطح علم و فناوری در زمینه‌هایی همچون علوم هسته‌ای، نانو، پزشکی، علوم فضایی، رشد در زمینه‌های صنعتی و گسترش کیفیت کالا‌های داخلی، بالا بردن صادرات غیر نفتی، گسترش توان نظامی و بازدارندگی کشور، افزایش سطح بازرگانی با کشور‌های منطقه و کشور‌های دوست فرامنطقه‌ای از جمله آنها است.
اما درخواست اکید مردم از رئیس جمهور این است که با مردم صادق باشد: در حرف و اعتقادات خود، آن چیزی را بگوید که هست نه آنکه برای خوش آمد عده‌ای حرفی را بزند که خودش به آن اعتقاد ندارد، مردم را آگاه بداند و بداند که مردم فرد صادق را می‌شناسند و صداقت است که در دل‌های مردم اثر می‌گذارند.
رییس جمهور میبایست به توانمندی‌های داخلی ایمان داشته باشد، شیفته‌ی راه حل‌ها و تئوری‌های غربی نباشد، به راه حل‌های بومی برای حل مشکلات کشور امکان فعالیت بدهد، وی باید با قبول شرایط سخت کشور به استقبال از ایده‌های نو برای در هم شکستن محاصره کنونی برود و همواره از ابتکارات بومی حساب شده حمایت کند
وی می‌بایست مولد و ایجادگر پتانسیل‌های جدید در عرصه‌ی روابط خارجی و بازی‌های بین المللی باشد، و نقش فعالی را در این عرصه ایفا کند، فهم واقع بینانه داشته باشد، به دنبال ترقی و پیشرفت کشور باشد وخواهان تعامل عزتمندانه با دنیا باشد.
رئیس جمهور تنها باید خود را مدیون مردم ببیند، البته مردم می دانند که به این موضوع واقفند که ایجاد تغیرات مثبت نیازمند زمان و همت تمامی مسئولان است اما از منتخب خود می خواهند در این راستا تلاش کند.
1403/04/16

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا