هنرهنر

اعلام جزییات جایزه «موسیقی و ترانه» جشنواره چهلم موسیقی فجر

جایزه «موسیقی و ترانه» برای نخستین‌بار در چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

به گزارش ماد از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برای کشف استعدادهای تازه در عرصه شعر و ترانه متناسب با گونه‌های مختلف فرهنگ موسیقایی، بنا دارد متفاوت از سال‌های گذشته از تمامی استعدادهای نسل نو در بخش رقابتی جایزه «موسیقی و ترانه» با محوریت «وفاق ملی» برای مشارکت حداکثری دعوت کند.

در سال‌های گذشته ترانه‌هایی مورد داوری قرار می‌گرفت که دارای مجوز دفتر موسیقی برای آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌ها بود. از جشنواره چهلم تمامی ترانه‌های ارسالی به دبیرخانه در بخش رقابتی جایزه «موسیقی و ترانه» مورد داوری قرار خواهند گرفت.

تمامی ترانه‌هایی که از یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ تا یکم مهرماه ۱۴۰۳ در قالب تک‌آهنگ، آلبوم موسیقی و یا آهنگ‌ترانه به‌ صورت رسمی منتشر شده‌اند، می‌توانند تا ۱۵ آذرماه امسال در این بخش از طریق سامانه «بامک» شرکت کنند. هر ترانه‌سرا می‌تواند حداکثر ۲ اثر ارسال کند.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به نفرات اول تا سوم به همراه مبالغ ۱۵ میلیون تومان، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود و جایزه موسیقی و ترانه،‌ موسیقی و رسانه، موسیقی فیلم، آهنگسازی، اجرای صحنه‌ای، تک‌آهنگ و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا