آخرین خبرخبر یک

استانداران به حوزه صنعت و تولید اهتمام ویژه داشته باشند

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران باید به حوزه صنعت و تولید اهتمام ویژه داشته باشنداز نمایندگان عالی دولت در استانها خواست یک روز از روزهای کاری هفته را به حوزه صنعت و تولید اختصاص دهند.

به گزارش ماد – اسکندر مؤمنی در نشست سراسری استانداران کشور که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به لزوم اهتمام استانداران به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری از بحران گفت: در اکثر حوادث می‌توان با پیش بینی درست و پیشگیری مناسب از وقوع حوادث و بحران‌ها جلوگیری کرد و یا از میزان خسارات کاست.

وی تاکید کرد: در حوزه مسائل اجتماعی نباید اجازه دهیم که پدیده‌های اجتماعی به امور امنیتی تبدیل شوند و باید موضوع آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار استانداران قرار گیرد.

مؤمنی افزود: نباید تولیدکنندگان و کارآفرینان در پیچ و خم مسائل اداری درگیر شوند و باید همه هم و غم یک کارآفرین صرف تولید باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در طول ما نیستند، بلکه در عرض ما قرار دارند و همکار ما هستند و نباید دغدغه‌ای جز کار اقتصادی داشته باشند؛ چه بسا یک کارشناس از قانون برداشت اشتباهی داشته باشد و استاندار بر اساس اختیارات و تجربه‌ای که دارد بتواند تصور کارشناس مربوطه در امور سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و اشتغال را اصلاح کند.

وی از استانداران خواست یک روز از روزهای کاری هفته را به حوزه صنعت و تولید اختصاص دهند.

قوانین حوزه شهری اصلاح می‌شود
مؤمنی به مسائل مربوط به مدیریت شهری و شهرداری‌ها که یکی دیگر از مأموریت‌های وزارت کشور است، پرداخت و گفت: اختیارات در این زمینه متناسب با مسئولیت‌ها نیست، باید در این رابطه نظارت دائم و استفاده حداکثری از اختیارات داشته باشیم.

وزیر کشور در همین رابطه گفت: ثبات نداشتن مدیریتی در حوزه مدیریت شهری یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم. اینطور نباشد که ما احکام را صادر کنیم و از رسانه‌ها متوجه شویم که شهردار پس از مدت کوتاهی عزل شده است.

وی ادامه داد:ما نمی‌گوییم که وزیر کشور و یا استانداران، شهرداران را انتخاب کنند، اما اینطور نمی‌شود که شورای شهر، شهردار را انتخاب می‌کند و کمتر از ۶ ماه بعد آن را عزل کند.

دکتر مومنی با بیان اینکه متوسط حضور شهرداران در دوره‌های پنجم و ششم شوراهای شهر دو سال و حتی در برخی شهرها کمتر از یکسال بوده است، گفت: در حال تدوین سازوکاری هستیم که یا مردم شهرداران را انتخاب کنند و یا شورای شهر نتواند به راحتی شهردار منتخب خود را عزل کند.

وی بر اجرای دقیق قوانین تاکید کرد و افزود: در حوزه شهری افراد باید بدانند که قوانین درست اجرا می‌شود و نه بر اساس سلیقه افراد. اینطور نباشد که برخی با تخلف و یا رشوه دادن بتوانند قوانین و مقررات را زیر پا بگذارند. اصلاح قوانین مربوط به حوزه شهری از اولویت‌های دولت چهاردهم است.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رئیس‌جمهور بارها بر موضوع وفاق و همبستگی ملی تأکید کرده است، افزود: باید روحیه وفاق در دستور کار قرار گیرد. احترام به مردم، و بودن در بین آنها و تغییر در شرایط معیشت مردم موجب افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت بیشتر مردم می‌شود.

مؤمنی به موضوع وفاق ملی و همبستگی ملی در انتخاب استانداران پرداخت و گفت: استاندار نماینده عالی دولت، حاکمیت و نظام است و رویه وفاق و همبستگی با استفاده از همه ظرفیت‌ها باید در دستور کار استانداران باشد تا مردم احساس کنند، شرایط زندگی آنها بهتر شده است و احترام بیشتری به آنها گذاشته می شود.

وزیر کشور به برگزاری انتخابات با مشارکت ۵۰ درصد جامعه اشاره کرد و افزود: تغییر محسوس در زندگی و معیشت مردم موجب می‌شود که سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم در انتخابات آینده افزایش یابد.

وی افزود: مشارکت مردم یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی ماست. همه باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی مناسب و احترام به مردم و توجه به موضوع اقتصاد، تولید و معیشت مردم رضایتمندی آنها را افزایش دهیم.

مؤمنی همچنین دیدار چهره به چهره استانداران با مردم را مفید دانست و گفت: اینکه مردم بدانند پیگیر موضوعات آنها هستیم و به آنها احترام می‌گذاریم برایشان ایجاد رضایتمندی می‌کند. باید تلاش کنیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر کشور همچنین ابراز امیدواری کرد نشست استانداران با حضور مسئولان مختلف وزارتخانه‌ها و دیگر قوا به صورت ماهانه برگزار شود تا موضوعات برای وزرا و مسئولین به درستی تبیین و تصمیمات درستی اتخاذ شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا