اجتماعی

افزایش حقوق کارکنان دولت؛ پلکانی تا 25 درصد!

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده به صورت پلکانی و تا سقف ۲۵ درصد خبر داد.

به گزارش مادنیوز، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: در جلسه امروز ادامه تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در حوزه کاری کمیسیون اجتماعی است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان بررسی این تبصره‌ها، کمیسیون اجتماعی مصوب کرد که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۵ درصد به صورت پلکانی افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: بر اساس این مصوبه کارکنانی که حقوق پایین‌تری دارند ۲۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

بابایی تاکید کرد: در ادامه جلسه کمیسیون تصویب کرد که پاداش پایان کار کارکنان دولت تا سقف ۳۰ سال پرداخت می‌شود و مدیرانی که بیش از ۳۰ سال کار خود را ادامه داده اند، پاداش پایان کار آن‌ها تا سقف ۳۰ سال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مورد هدفمندی یارانه، ها، اعضای کمیسیون مصوب کردند که کارگاه‌هایی که با تعداد نیروی کار کمتر از ۵ نفر فعال هستند نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند، از جمله آن‌ها می‌توان به کار‌های صیادی و کشاورزی اشاره کرد؛ در نهایت کمیسیون مصوب کرد که اعتبارات این بخش از محل درآمد‌های حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا