پزشکی

هنوز خطر موج ششم کرونا در کشور وجود دارد/«واکسن نزده‌ها» سریع واکسن بزنند

وزیر بهداشت:‌هنوز خطر موج ششم کرونا در کشور وجود دارد/«واکسن نزده‌ها» سریع واکسن بزنند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،  بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشورمان، بحث جمعیت است؛ چراکه از یک کشور شاداب و بانشاط به یک کشور پیر و سالمند تبدیل می‌شویم. حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور، سالمند است و در چند سال آینده، ۳۰ درصد جمعیت به سن سالمندی می‌رسد و همه باید برای رشد و جوانی جمعیت، تلاش کنیم، چون با جمعیت جوان می توان به شکوفایی اقتصادی نیز دست یافت.

وی افزود: وزارت بهداشت در بحث رشد جمعیت، گام های اساسی بر خواهد داشت. اولین گام این بود که هزینه‌های ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد تا زوجین نابارور بتوانند از داروها و امکانات درمان ناباروری به طور رایگان، بهره مند شوند.

وزیر بهداشت گفت: هنوز خطر موج ششم بیماری در کشور وجود دارد. در برخی کشورهای همجوار، اروپایی، روسیه و آمریکا، موج بیماری شکل گرفته و در ایران نباید عادی انگاری کرده و لازم است که کماکان پروتکل ها را رعایت کنیم.

عین الهی تصریح کرد: تکلیف واکسن نزده‌ها را ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می‌کند و وزارت بهداشت، گزارش میزان تزریق واکسن در کشور را اعلام می‌کند. تا امروز حدود ۸۳ درصد جمعیت هدف، یک دُز و حدود ۶۸ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در هفته‌های آینده، جمعیت واکسینه شده کامل، به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد و ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افراد واکسن نزده، بر روی قرنطینه و محدودیت‌های هوشمند تاکید دارد تا واکسن نزده‌ها، نتوانند در اماکن تجمعی، حضور پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا با مشارکت مردم در کشور تزریق شده که عمده آن در ۱۰۰ روز گذشته بوده و این یک حرکت انقلابی و مردم نهاد بود. وقتی به مردم اعتماد و آنها به ما کمک کنند، در هر کاری می‌توانیم موفق باشیم.

عین اللهی تاکید کرد:مهمترین گام در مدیریت کرونا، واکسیناسیون است و در دنیا ثابت شده که مرگ و میر در بیمارانی رخ می‌دهد که واکسن تزریق نکرده‌اند و توصیه ما به مردم این است که واکسن نزده‌ها، سریع تر اقدام به واکسیناسیون کنند تا بتوانیم بر کرونا فائق آییم.

وی افزود:‌البته باید تا مدت ها با کرونا زندگی کنیم و نباید عادی انگاری شده و تصور کنیم که باید پروتکل‌ها و ماسک را کنار بگذاریم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا