سیاسیقضایی

معاون امور بین الملل قوه قضائیه عنوان کرد:اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حقوقی و قضایی به یمن

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از آمادگی آموزش و انتقال تجربیات نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران به نظام قضایی یمن خبر داد.

 

به گزارش ماد از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر «کاظم غریب آبادی»، عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس و نمایندگان مجمع حامیان کودکان مقاومت که با حضور سرکنسول یمن برگزار شد، اظهار داشت: محور مقاومت باید به طور مناسبی در عرصه بین‌المللی معرفی شود. محور مقاومت توسعه طلبی نیست، بلکه ایستادگی و مقاومت در قبال رژیم‌های سلطه‌گر، متجاوز و اشغالگر و حمایت از مردم تحت ستم و مظلوم است و هدف مقدسی دارد.

غریب آبادی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یمنی و شهید ایرلو سفیر ایران در یمن، افزود: یمن مظلوم‌ترین کشور در غرب آسیا است. حتی با توجه به عمق فاجعه در عراق و سوریه که گروه‌های تروریستی و داعش به آنجا ورود پیدا کردند و عمده زیرساخت‌ها نابود شد و زنان و کودکان زیادی جان خود را از دست دادند، ولی کشورهایی بودند که از حاکمیت عراق و سوریه حمایت می‌کردند، اما در یمن به دلیل تحریم و محاصره هوایی جلوی ارسال کمک های بشردوستانه نیز به ملت مظلوم این کشور گرفته شد.

 

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: با وجود شرایط یمن که شرایط بسیار سختی است، ولی مقاومت مردم یمن، مقاومتی مثال زدنی است. جمهوری اسلامی ایران در رساندن صدای مظلومیت کشورهای منطقه به خصوص یمن و فلسطین به جهانیان، یک طرف موضوع است و در تمامی سازمان های بین المللی همواره نمایندگان ایران درباره شرایط سخت مردم یمن و فلسطین ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره ضعف رسانه‌ای در حمایت از کودکان و مردم مظلوم یمن، گفت: متاسفانه شاکله ساختار رسانه ای جهانی تحت تحت نفوذ غربی هاست، ولی می‌توان با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سازی در کشورهای منطقه و استفاده از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، در سازمان های بین المللی حقوق پایمال شده کودکان و مردم مظلوم یمن را پیگیری کرد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا