سلامتکرمانشاه

پژوهشگران برتر علوم پزشکی کرمانشاه تجلیل شدند

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر این دانشگاه که به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع درمانی طالقانی کرمانشاه برگزار شد و از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

به گزارش ماد به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز چهارشنبه با بیان اینکه ویروس کرونا بسیاری از موضوعات را در دنیا تحت تاثیر قرار داد و مشکلات متعددی ایجاد کرد، افزود: اما یکی از فایده‌های کرونا این بود که سلامت را به‌عنوان بهترین نعمت خداوند یادآور شد و ثابت کرد که هنوز هم راه‌گشای مسائل بغرنج دنیا علم است و جایگاه علم بسیار بالاتر از ثروت است.
«محمود رضا مرادی» گفت: آرامش کنونی کشور حاصل کار علمی و تحقیقات بر روی واکسن کرونا است و بی‌شک باید این مسیر با قدرت حفظ و تقویت شود و سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی پژوهش و تحقیق صورت گیرد.

مرادی اظهار کرد: متأسفانه همکاری بین‌بخشی در حوزه تحقیقات دانشگاه‌های وزارت بهداشت با صنعت و سایر دانشگاه‌ها بسیار کم است که باید این مشکل رفع شود زیرا گاهی می‌توان برای استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها قرارداد بست و با کمترین هزینه بیشترین محصول و ثمره را بدست آورد.
ضرورت جلوگیری از خروج نخبگان، رفع مشکلات اقتصادی پژوهشگران و هزینه‌های تحقیق و اهمیت برداشتن سقف حقوق هیات علمی علوم پزشکی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم به آن اشاره کرد.

همچنین خدارحمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواستار حمایت بیشتر دانشگاه از جمله در زمینه تامین بودجه و فضای فیزیکی بخش پژوهش شد.
در ادامه مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.
بنابر اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، محمدحسین فرزایی، مسعود نجفی و مقداد پیرصاحب به‌عنوان سه پژوهشگر برتر دانشگاه با بالاترین امتیاز معرفی و تقدیر شدند.

همچنین فرید نجفی، کامران منصوری و نادر سالاری به‌عنوان پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی با سابقه بیش‌از پنج سال و سجاد فخری، مهدی جای مند و هادی صمدیان رنجبر به‌عنوان پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی با سابقه کمتر از پنج سال معرفی و تقدیر شدند.
در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه در حوزه علوم بالینی نیز حبیب‌الله خزایی، وحید فرنیا و محمد مسلم ایمانی تجلیل شدند.
در ادامه میلاد روحی، محمدحسین فرزایی، مسعود نجفی، مقداد پیرصاحب، نادر سالاری، کامران منصوری و محمد مسلم ایمانی به‌عنوان نفرات اول دانشکده‌های علوم تغذیه و صنایع غذایی، داروسازی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی و دندان‌پزشکی معرفی و تجلیل شدند.

همچنین مهدی جای مند به‌عنوان پژوهشگر برتر پژوهشکده ها معرفی و از مسعود مرادی به‌عنوان نفر اول پژوهشکده سلامت تقدیر شد. مسعود صادقی نیز به‌عنوان پژوهشگر برتر غیرهیات علمی و محمود امیری در بخش انتشار مقاله با بالاترین ضریب تاثیر تقدیر شدند.
برگزیدگان برنامه‌های ثبت بیماری دانشگاه نیز سه نفر بودند: مریم شیرزادی، وحید فرنیا و کیقبادی قدیری.
در بخش برگزیدگان فناوری دانشگاه نیز آرمین دادگر به‌عنوان فناور برتر دانشگاه، میلاد اختراعی به‌عنوان فناور برتر گروه آزاد دانشگاه و مجری اختراع برتر و رضا محمدی به‌عنوان فعال برتر ارتباط با صنعت معرفی و تجلیل شدند.

سه شرکت طب سنتی نیکا، نیکان اکسیر باختر و تاوا ابتکار پاکان در رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های فناور برتر دانشگاه ایستادند.
رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های نوپای دانشگاه نیز به‌ترتیب به شرکت‌های فناوران، آذین و پژوهشگران سلامت ایرانیان صنعت رسید.

مقداد نو خاصی، نیما حاجیان و مریم ولی‌پور نیز سه دانشجوی فناور دانشگاه نام گرفتند تا در ادامه مراسم فرصت به معرفی پژوهشگران برتر دانشجویی برسد.
در مقطع دکترای تخصصی و phD محمدباقر مجنونی و الهام کاظمی تقدیر شدند و در مقطع دکترای عمومی، امین ایران پناه، محمدمهدی گراوندی و علی نجف پور رتبه برتر را کسب کردند.
مسعود خسروی پور و یوسف رمضانی به‌عنوان پژوهشگران برتر دانشجویی در مقطع کارشناسی‌ارشد و محسن کاظمی نیا، فاطمه خزاعی و نیلوفر درویشی هم به‌عنوان پژوهشگران برتر مقطع کارشناسی معرفی و تقدیر شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا