اجتماعیانتظامی ، امنیتیکرمانشاه

آغاز بارش برف در جاده های استان/رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند

‍ ‍ آغاز بارش برف در جاده های استان/رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند 

 

رئیس پلیس راه استان از آغاز بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی و جاده های استان خبر داد و گفت: با این حال همه راه ها باز و تردد در آن ها جریان دارد. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد،سرهنگ “کیخسرو دستغیب” اظهار داشت: بارش برف از ساعت اولیه صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به شدت بارش برف در محور روانسر – پاوه، گفت: با این حال این مسیر بسته نیست اما به خاطر شدت بارش ها، کولاک و کاهش دید حرکت خودروها به کندی انجام می گیرد و محدودیت ترددی بیشتری وجود دارد.

سرهنگ دستغیب ادامه داد: علاوه بر این محور بارش در محورهای جوانرود، اسلام آبادغرب و دالاهو و همچنین گردنه های قلاجه، مله ماس و خسروآباد نیز شدیدتر است و رانندگان باید احتیاط بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به آغاز بارش برف و لغزنده بودن همه محورها که از چند روز پیش هم وجود داشت، استفاده از زنجیر چرخ الزامی و پلیس تحت هیچ شرایطی به خودروهای فاقد این وسیله اجازه تردد نمی دهد.

وی در عین حال از ممنوع بودن تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها در راه های استان به منظور حفظ ایمنی جاده ها و خودروهای سواری خبر داد.

سرهنگ دستغیب با اشاره به لغزنده بودن جاده ها و کندی حرکت خودروها، افزود: عملیات برف روبی و نمک پاشی برای تسهیل در عبور و مرور وسایل حمل و نقل عمومی توسط پلیس و نیروهای امدادی در حال انجام است.

این مقام انتظامی خاظرنشان کرد: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای برفی و مه آلود از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین نسبت به سرعت و سبقت های غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب به رانندگان هشدار داد و گفت: توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خصوصا به مناطق اورامانات در این شرایط خودداری شود.

سرهنگ دستغیب در پایان و با اشاره به حضور ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در جاده های استان برای ارائه خدمات ترافیکی به همشهریان و هموطنان گفت: به شهروندان توصیه می شود با توجه به گستردگی بارش ها، تا حد امکان از هرگونه تردد در جاده ها خودداری کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا