اقتصادیدولت

مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های صنعت آب و برق تاجیکستان

علی‌اکبر محرابیان عصر امروز چهارشنبه در پایان دیدار و گفت‌و‌گوی خود با “دلیر جمعه” وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: در راستای توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و همسایه، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران نخستین سفر خود را پس از استقرار دولت سیزدهم به کشور تاجیکستان انجام داد که در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس‌ دو جانبه و شانگهای، اسناد خوبی میان دو کشور به امضا رسید.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، وزیر نیرو با اشاره به تاکید روسای جمهور هر دو کشور برای توسعه روابط به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، گفت: با مرور آمار صادرات ایران به تاجیکستان در سال‌جاری، شاهد رشدی با شیب مناسب در این زمینه هستیم.

رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بین دو کشور، فراوان است، خاطرنشان کرد: در صدور خدمات فنی مهندسی طی سال جاری، حضور شرکت‌های ایرانی در برخی از پروژه‌های کشور تاجیکستان و مشارکت در پروژه ساخت نیروگاه برق‌آبی نمونه‌ای‌ از این همکاری‌ها است. 

محرابیان با اشاره به همکاری‌های مناسب دو کشور در حوزه‌های مختلف ترانزیت کالا و حوزه‌های دیگر، اظهار امیدواری کرد که با پتانسیل و ظرفیتی که در دو کشور وجود دارد، بتوانیم با تاکیدات روسای جمهور ایران و تاجیکستان، این نوع همکاری‌ها را تدوام ببخشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا