اجتماعیکرمانشاه

استاندار كرمانشاه: خدمت به زائرين عتبات عاليات براي مسئولين افتخار است

استاندار كرمانشاه با اشاره به ميزباني مردم كرمانشاه از زائرين عتبات عاليات در طول تاريخ، افزود: كرمانشاه از ديرباز مسير اصلي به عتبات عاليات بوده است لذا بايد تلاش كنيم كه استان كرمانشاه به عنوان مسير اصلي با توجه به شرايط مناسب و نزديك بودن به عتبات عاليات هر چه بيشتر در كشور شناخته شود. 

 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد، “بهمن اميري مقدم” امروز چهارشنبه در جلسه ستاد مديريت و ساماندهي زائرين اربعين حسيني(ع) استان كرمانشاه، اظهار داشت: خدمت به زائرين و تلاش براي ايجاد امكانات و شرايط لازم براي اين عزيزان افتخار بزرگي براي هر مسئولي خواهد بود كه اين كار ارزشمند در نزد خداي متعال داراي اجر و پاداش دنيوي و اخروي خواهد بود.

وي با بيان اينكه طبق روايات خداي متعال در روز عرفه به زائرين امام حسين(ع) توجه ويژه دارد، تصريح كرد: بدون شك هر فرد و مسئولي در اين مسير گام بردارد به عنوان ذخيره آخرت آن محسوب و اين فرد عاقبت به خير خواهد شد.

مقام عالي استان با اشاره به نزديكي استان كرمانشاه به عتبات عاليات و وجود شرايط مناسب در اين استان براي ارائه خدمات به زائرين ادامه داد: متاسفانه طي دو سال گذشته هر چند كه شرايط كرونا وجود داشت اما هم مانند ديگر استان ها براي توسعه زيرساخت ها و ايجاد امكانات بيشتر در مرز خسروي تلاش زيادي صورت نگرفته و با جديت بيشتري مي شد كه شرايط بهتري در اين مرز ايجاد مي كرد.

وي با تاكيد بر رفع هر گونه عقب ماندگي در توسعه زيرساخت ها در مرز خسروي طي دو سال گذشته، گفت: از هيچ دستگاهي نخواهيم پذيرفت كه تلاشي براي ايجاد امكانات و توسعه زيرساخت ها در مرز خسروي مطابق با آنچه كه وظيفه هر دستگاهي مشخص شده، نداشته باشد.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: وظايف هر كدام از دستگاه ها و كميته ها بايد مطابق ابلاغ ستاد اربعين استان مشخص باشد و كم كاري و كوتاهي از هيچ دستگاهي پذيرفتني نخواهد بود و در جلسات بعدي هر كدام از كميته ها بايد به ارائه گزارش عملكرد خود بپردازند.

اميري مقدم در ادامه سخنان با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته بين دو كشور ايران و عراق براي تردد به عتبات عاليات از 15 شعبان بدون نياز به رواديد گفت: حتماً علاوه بر تلاش براي توسعه زيرساخت ها در زمان اربعين بايد تلاش شود كه براي استفاده از فرصت فراهم آمده در جهت تردد به عتبات عاليات بدون نياز به رواديد از 15 شعبان ماه حتماً مرزهاي استان به ويژه خسروي و سومار بيش از پيش مجهز شوند و امكانات لازم براي تردد هر چه سريعتر در اين مرزها فراهم شود.

مقام عالي استان با اشاره به ميزباني مردم كرمانشاه از زائرين عتبات عاليات در طول تاريخ، افزود: كرمانشاه از ديرباز مسير اصلي به عتبات عاليات بوده است لذا بايد تلاش كنيم كه استان كرمانشاه به عنوان مسير اصلي با توجه به شرايط مناسب و نزديك بودن به عتبات عاليات هر چه بيشتر در كشور شناخته شود.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: بايد برنامه ريزي هاي خود را براي افزايش تردد زائرين عتبات عاليات در زمان اربعين به يك و نيم ميليون نفر به استان كرمانشاه پيگيري كنيم و در جلسات بعدي ستاد، اين مهم با جديت دنبال و پيگيري خواهد شد.

وي تاكيد كرد: اجراي توسعه زيرساخت هاي لازم در مرز حسروي و همچنين مرز سومار بايد از سوي دستگاه هاي اجرايي ذيربط مورد بررسي قرار گيرد و هر گونه كم توجهي و كم كاري در اين زمينه بايد به سرعت رفع شود.

استاندار كرمانشاه در پايان خواستار احداث يك پايانه جديد با تجهيزات كامل در مرز خسروي از سوي اداره كل پايانه ها شد و گفت: براي ارائه خدمات بهتر و بيشتر به زائرين و همچنين جلوگيري از تلف شدن وقت اين عزيزان ضرورت دارد كه چنين پايانه اي براي استقرار و تردد اتوبوس ها در مرز خسروي ساماندهي و اجرا شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا