علمی و فناوریکرمانشاه

ضرورت برنامه‌ریزی برای ترمیم آسیب‌های آموزشی و روحی دانش‌آموزان در دوران کرونا

استاندار کرمانشاه بر ضرورت یک انجام برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای ترمیم آسیب‌های روحی، روانی، جسمی و آموزشی دانش‌آموزان در ایام کرونا و تلاش برای ارتقای سلامت و شادابی دانش آموزان از مدرسه تا خانواده تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیران و مسئولان عضو شورا برگزار شد؛ عنوان کرد: کسب رتبه برتر کشور توسط شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای سومین بار نشان از تلاش‌های موفق این مجموعه در عرصه علم آموزی دارد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تر این موفقیت‌ها در عرصه‌ آموزش و پرورش همچنان تداوم داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: متاسفانه بحران کرونا طی دو سال اخیر موجب محدودیت حضور فیزیکی در مدارس شده و تداوم این وضعیت علاوه بر ایجاد مشکل در امر آموزش، به لحاظ جسمی و روحی هم به دانش‌آموزان لطمه زده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، برنامه‌ای مدون برای ترمیم این آسیب‌ها طرح ریزی کند.

امیری مقدم تاکید کرد: طرح سواد حرکتی را نباید تنها به فراهم شدن سالن‌های ورزشی محدود کرد بلکه این فرهنگ را به سطح خانواده‌ها هم تعمیم داد. 

وی گفت: آموزش و پرورش باید خانواده‌ها را به مشارکت در پیاده‌روی با فرزندان در پارک‌ها و یا کوهپیمایی ترغیب کند و امتیاز میزان مشارکت در این فرایند را در ارزیابی نمره درس ورزش، لحاظ کند.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی، دارای امکانات و فضاهای ورزشی مناسبی هستند که اغلب بلااستفاده مانده است و باید این فضاها در اختیار فرزندان کارمندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش باید در قالب یک برنامه از توانمندی‌های دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای سلامت و آموزش دانش آموزان بهره بگیرد. 

امیری مقدم همچنین بر ضرورت در اختیار قرار گرفتن فضاهای ورزشی مدارس برای بچه‌های محلات در ساعات غیراداری تاکید کرد و گفت: این راهکار به سلامت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان بسیار کمک می‌کند.

امیری مقدم همچنین بر زیباسازی فضای مدارس تاکید کرد و این کار را در شادابی بیشتر فضاهای آموزشی موثر دانست. 

استاندار کرمانشاه همچنین بر پایش عملکرد مدارس غیرانتفاعی استان تاکید کرد و گفت: مجوز فعالیت مدارسی که عملکرد آموزشی مناسبی برخوردار نیستند و یا فاقد فضاهای آموزشی و ورزشی استاندارد هستند، باید دوباره بررسی و در صورت لزوم از تمدید آن خودداری شود‌.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا