اجتماعیکرمانشاه

تاکید استاندار کرمانشاه : تقويت فرهنگ اقتصاد دانش بنيان و توسعه بازار كسب و كارهاي خلاق و دانش محور

استاندار كرمانشاه زمينه سازي براي شكوفايي ايده هاي خلاقانه را با رويكرد خلق نوآوري فناورانه و تجاري سازي ايده ها را گامي موثر در نهادينه نمودن فرهنگ اقتصاد دانش بنيان ارزيابي كرد و گفت: ايجاد كسب و كارهاي دانش بنيان در مراكز نوآوري و بسترسازي مناسب براي توسعه بازار شركت ها در پارك علم و فناوري مي تواند سبب توسعه اقتصاد دانش بنيان شود.

 

به گزارش پايگاه خبری ماد؛ بهمن اميري مقدم در بازديد سرزده از مجتمع نوآوري پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی كرمانشاه گفت: توسعه زيست بوم فناوري و نوآوري امسال بايد در اولويت برنامه ها قرار گيرد و با حمايت و هدايت شركت ها و كسب و كارهاي نوپا بايدمسير تجاري سازي ايده ها و ورود محصولات به بازار تسهيل شود و يقيناً با بهره مندي بخش توليد و خدمات از دانش نوين برپايه هاي فناوري، شاهد سبب كاهش هزينه ها، افزايش بهره وري و اشتغالزايي پايدار و موثر در استان خواهيم بود.

 

وي افزود: فرهنگ سازي اقتصاد دانش بنيان با حمايت از كسب و كارهاي كوچك و بزرگ از ايده تا اجرا و اقدام موثر نهادهاي تسهيل گر با هدف توسعه اقتصاد دانش بنيان بايد انجام شود و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه بايد نقش آفريني فعالانه در اين عرصه داشته باشد.

 

اميري مقدم، هموار نمودن مسير توسعه فناوري و نوآوري در استان و فراهم نمودن بستر اقتصاد دانش بنيان را با حمايت مادي و معنوي از نخبگان و ايده هاي خلاقانه و نوآورانه خواستار شد و اظهار داشت: صندوق نوآوري و شكوفايي از شركت هاي فعال كه بر پايه دانش و پژوهش فعاليت مي كنند و صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان دارای طرح های نوآور مبتنی بر فناوری های جدید مي تواند حمايت كند.

 

مقام ارشد استان تحول اقتصادی استان را منوط به حمايت از کسب و کارهای جدید و خلاق دانست و گفت: برای توسعه فرهنگ کارآفرینی به صورت ويژه از طرح های فناور و تحول آفرين حمايت خواهيم كرد.

 

وي خاطر نشان ساخت: شعار توليد عمدتاً در چند سال گذشته محور امور قرار گرفته است و تأكيد و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي به مقوله توليد و حمايت ويژه از كسب و كاري هاي دانش محور با رويكرد حل مشكلات اقتصادي كه امسال نيز در شعال سال به عنوان راهبردي اساسي و مهم بيان گشت؛ نشان مي دهد توليد كليد حل مشكلات اقتصادي است و بر اساس فرمايش معظم له در پيام نوروزي براي تحقق توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين از همه ظرفيت و امكانات موجود استفاده و بي شك راهبرد شعار سال، راهبردي اساسي براي برون رفت از مشكلات و بهبود وضعيت اقتصادي، معيشت و كاهش نرخ بيكاري در استان است.

 

استاندار كرمانشاه حمایت پارک علم و فناوری از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای رشد و ورود به بازار بسيار ضروري دانست و گفت: پارك بايد با تسريع در روند اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه ضمن ايجاد اشتغالزايي به افزایش روحیه اميد در نخبگان كمك كند.

 

وي توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور را در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

استاندار كرمانشاه از اقتصاد دانش بنيان به عنوان پايه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتي نام برد و اظهار كرد: بي شك با افزايش بهره وري، كاهش هزينه ها، به كارگيري دانش در توليد و خدمات، تقويت ارتباط دانش، صنعت و جامعه مي توان در مسير تحقق توليد اشتغال آفرين و دانش بنيان را بر اساس ايجاد پايه هاي استوار محكم گام برداشت و شاهد رشد، رونق اقتصادي، ايجاد اشتغال، افزايش رفاه و اعتماد عمومي بود.

 

نماينده عالي دولت در استان به سخنان رياست جمهوري اسلامي در خصوص ارزيابي دستگاه هاي اجرايي درسال ١۴٠١ با محوريت تلاش براي تحقق شعار سال اشاره كرد و گفت: بر اين اساس انجام و پیشبرد امور بر اساس الگوهای دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال، شاخص‌های اصلی ارزیابی دستگاه‌ها در سال پیش‌رو خواهد بود ودر این زمینه همه دستگاه‌ها مسئولیت جدی برای اشتغال‌آفرینی دارند.

 

مجتمع نوآوري جهاد دانشگاهي با وسعت شش هزار متر مربع در دو فاز ايجاد شده كه فاز اول آن به بهره برداري رسيده است. اين مجتمع محل استقرار سوله کارگاهی 20 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در حوزه های زیستی و گیاهان دارویی، صنایع شمیایی، کشاورزی و غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا