اجتماعیکرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه: باید با هرگونه تخریب محیط زیست برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حفظ و حراست از محیط زیست باید بصورت یک فرهنگ در بین مردم رواج پیدا کند و با هرگونه تخریب در این زمینه برخورد شود

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، آیت الله «مصطفی علما» در دیدار با سرپرست اداره کل و پرسنل حفاظت محیط زیست استان، به آیات و روایاتی در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست اشاره کرد و افزود: امروز حفاظت و صیانت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در بین آحاد مردم است و مردم خود باید وضعیت زیست محیطی استان را ببینند و برای حفاظت از آن کوشش کنند.

 

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: قوانین و مقرراتی که برای حفاظت از محیط زیست توسط قانونگذار وضع شده است همه در جهت سلامت و آرامش انسان‌ها است.

 

وی گفت: برای مثال، مردم باید بدانند که برای اینکه یک نهال به درخت تبدیل شود زحمات فراوانی انجام می شود و نباید به سادگی این درخت را نابود کرد.

 

آیت الله علما بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع خدادادی کار سخت و عمیقی است و همه ما باید در راستای رسیدن به این مهم کوشش کنیم.

 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به سیمای محیط زیست استان و مناطق تحت مدیریت، از وضع قوانین و دستورالعمل‌هایی برای حفاظت و صیانت از محیط زیست در جهت منافع مردم مواردی را بیان کرد.

 

«احد جلیلیان» تاکید کرد: همه ما باید به استانداردها و قوانینی که برای بهره برداری از طبیعت وضع شده است احترام بگذاریم.

 

وی نقش نصایح بزرگان دینی در خصوص حفاظت از محیط زیست را در بین مردم بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: سخنان ائمه جمعه و بزرگان دینی می تواند در ترویج و فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست در بین مردم بسیار تأثیرگذار باشد.

 

جلیلیان توسعه پایدار محیط زیست را از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم و مقابله با تخریب ها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا