اجتماعیکرمانشاه

سرقت ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات جاده‌ای کرمانشاه طی سال گذشته

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ️سرقت ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات جاده‌ای کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، فریبرز کرمی با اشاره به اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی بوده، اظهار کرد: این مسئله چالش‌هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به خسارت سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی سرقت تابلوهای اطلاعاتی در استان کرمانشاه، افزود: علائم جاده‌ای بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت علائم ایمنی، ترافیکی است.

 

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن با برآوردی ریالی ۸۱۰ میلیون ریال، ۵۲۰ متر تابلو اطلاعاتی حدود ۲۶ میلیارد ریال، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد علائم هشداری، ایمنی، ترافیکی و… با برآورد ریالی حدوداً ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به سرقت علائم ایمنی راه‌ها است.

 

کرمی گفت: در زمینه روشنایی راه‌ها ۵۴۰ متر کابل برق با برآورد ریالی ۳۷۸ میلیون ریال، ۲ دستگاه ترانسفورماتور برق حدوداً ۶۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است که با در نظر گرفتن حفاظ برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق از اقداماتی است که برای جلوگیری از سرقت تجهیزات انجام شده که سارقین با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت تجهیزات روشنایی راه‌ها کرده‌اند.

 

وی از سرقت سه هزار پایه گاردریل خبر داد و گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پایه گاردریل و ۱ هزار ۶۰۰ عدد شاخه گاردیل بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارقین به سرقت رفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا