اجتماعیقضاییکرمانشاه

آزادی ۱۵ زندانی جرایم مالی غیر عمد در مراسم گلریزان

در آئین گلریزان که به همت دادگستری استان و ستاد دیه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین برگزار شد، با کمک های خیرخواهانه ۱۵ نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد آزاد شدند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ، دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تقدیر از کسانی که در این عمل خیرخواهانه شرکت کرده اند، با اشاره به برخی از متون اسلامی که به وفای به عهد، خیررسانی و بخشش و گذشت اشاره دارد تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به این اعمال حسنه نیازمندیم تا به هم نوع خود کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری افزود: در سال گذشته حدود ۵۵۰ هزار پرونده در دادگستری استان تشکیل شده است و با احتساب اینکه ۴ نفر برای هر پرونده درگیر شوند، تقریبا کل جمعیت استان درگیر پرونده های قضایی بوده اند و این اصلا شایسته نیست.

وی یادآور شد: بیشترین آمار مربوط به اختلافات خانوادگی است که نیازمند تحکیم بنیان های خانواده هستیم و با مدیریت اختلافات و با گذشت نسبت به هم، نباید اجازه دهیم دامنه این اختلافات بیشتر شود.

دکتر توسلی زاده با بیان اینکه باید همه مردم و مسئولین مروج فرهنگ گذشت باشند تأکید کرد: رواج فرهنگ گذشت سبب خواهد شد بسیاری از مشکلات میان مردم و توسط خود ایشان حل شود و مودت و دوستی که مورد تأکید اسلام است، بین مردم شکل گیرد.

وی افزود: به عنوان خادم دستگاه قضایی در استان کرمانشاه از همه مردم می خواهیم با مدارای بیشتر با هم روبرو شوند و اجازه ندهند هر اختلافی به دادگستری کشیده شود.

لازم به ذکر است در این مراسم با کمک برخی خیرین و نیز برخی نهادها و ارگانها ۱۵ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد آزاد شدند.

بنا به تأکید رئیس کل دادگستری استان و مکاتبه ایشان با سایر حوزه های قضایی قرار است شبیه این مراسم در تمامی شهرستان ها با همت رؤسای دادگستری برگزار شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا