فرهنگ و هنرکرمانشاه

در پی تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان هستیم

به گزارش پایگاه خبری ماد ، سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان، روز پنج شنبه مورخ دوازدهم خرداد ماه سال جاری در سفری یک روزه به شهرستان سنقر و کلیایی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان شرکت نمود.

 

محمدی در این جلسه با اشاره به تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تربیت تمام  ساحتی دانش‌آموزان، گفت: در تلاشیم تا با اجرای دقیق برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به جایی برسیم که دانش‌آموزانی را تحویل جامعه بدهیم که متوازن رشد کرده باشند، به این معنا که از جهات مختلف علمی، اعتقادی، اخلاقی، ورزشی و دیگر ابعاد انسان های متعادلی باشند که به درد جامعه بخورند.

 

وی سپس  با اشاره به ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در سطح وزارتخانه در راستای ایجاد عدالت آموزشی گفت: قرار شده در این قرارگاه  16 استان مرزی شناسایی شده از جمله کرمانشاه در بحث توزیع منابع و امکانات ویژه دیده شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اولویت توزیع امکانات با مناطق حاشیه نشین است، ابراز امیدواری کرد: برپایی این قرارگاه بتواند نقش مهمی در توزیع عادلانه امکانات آموزشی در مناطق محروم داشته باشد.

 

محمدی اشاره ای هم به برنامه‌ریزی برای مردمی سازی آموزش و پرورش داشت و گفت: باید با مردمی کردن آموزش و پرورش همه نهادها و مردم را برای ایجاد عدالت آموزشی پای کار بیاوریم.

 

وی تاکید کرد: در تلاشیم با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در راستای ایجاد عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار اقدام شود.

 

محمدی در ادامه اشاره ای هم به کمبود نیروهای خدماتی در مدارس استان داشت و گفت: این موضوع خاص استان کرمانشاه نیست و در همه استان های کشور وجود دارد و امیدواریم با برنامه ریزی برای جذب نیروهای بیشتر مشکل کمبود نیروهای خدماتی در مدارس استان هم مرتفع شود.

 

محمدی اشاره ای گذرا هم به آخرین خبرها از اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها داشت و گفت: قانون رتبه بندی معلم ها از 31 شهریور اجرایی خواهد شد.

 

محمدی در ادامه با بیان اینکه شهرستان سنقروکلیایی بیش از 13 هزار دانش‌آموز دارد که معادل 4.27 درصد دانش‌آموزان استان است، گفت: 24 درصد مدارس شبانه روزی استان در شهرستان سنقروکلیایی قرار دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا